Wednesday, February 27, 2008

Nu får det räcka

Blä! Har varit på vårdcentralen med Benjamin idag. Dagis tycker att han låter ansträngd i sin andning när han äter och när han leker, framför allt när han är trött. Så, jag ringde och fick en tid idag. Öroninflammation igen! På båda öronen och förmodligen är det samma som inte har läkt ut sedan sist. Nu fick han en annan sorts penicillin så vi får se om det hjälper. Sedan har han fått två olika astmamediciner som han ska inhalera för att bli av med sin hosta. Och så har remiss skickats till barnkliniken så att de kan kolla om det är förkylningsastma han har eller vad det är...

Och som grädde på moset (på eländet) ska vår suveräna läkare på vårdcentralen sluta om en månad. Suck och stön! När vi äntligen hittat en läkare som vi trivs med och som är bra på att hantera barn....

Så nu får Bemi vara hemma resten av veckan med mig. I morgon får se vi se om Sussi kan ta honom 2 timmar när jag ska på ultraljud och på fredag får han följa med mig till jobb en stund på morgonen så att jag kan hämta hem min dator och kolla av mailen och lite så. Sen får jag jobba hemifrån resten av dagen. Jag planerade ändå något liknande så det blir nog bra. Det blir nog även till att ta det lugnt i helgen med Bemi. Han får vara inne och hemma och ta det lugnt så att han kan bli frisk.

Just nu så sover han. Han var så trött när vi var på apoteket så jag hade fullt upp med att hålla honom vaken. Han får äta lunch när han vaknar. Nu ska jag baka några kakor till i morgon. NÅGON fyller år i morgon och har bjudit hit några på kaka och kaffe. Som den snälla sambo och är så ställer jag mig och bakar.

Men jag borde nog vila lite också. Är väldigt trött och har ganska snabb puls känner jag men det är ju inte konstigt....

3 comments:

Unknown said...

Jag tänker på dig och lider mer dig, men som jag sagt tidigare, operationen har fungerat för andra så det finns gott hopp (om de nu bara kan bestämma sig för operation). Håller tummarna att lille bus också snart frisknar till! Skickar många bamsekramar!!!!

Ivy said...

Stackars Bemi bus! Hoppas att nya penicillinkuren tar, så att öronen får vila orentligt. Tråkigt om han skulle bli öronbarn.

Om han har barnastma så är et ändå stora chanser för att växa bort, men jag hoppas att han inte har eller får astma alls lille prinsen!


kram till hela familjen... från Oslo!

Ivy said...

Grattis till Pappa Puh idag!!!