Tuesday, February 19, 2008

Liten sticka

Benjamin och Roger var på BVC igår för vägning och mätning. Bemi är 81,5 cm lång men vi gissar på minst 1 cm till för han fick ligga ner och bli mätt. Det borde vara lättare att ha honom stående när man mäter nu....tycker jag då... För tre månader sedan var han 78,5 så det är en ökning på 3 cm. Duktigt! För tre månader sedan vägde han 9,9 kilo och nu 10,1, mao bara 200 gram upp. Men det är alla infektioner som har gjort det. BVC-sköterskan sa dock att det inte är någon fara eftersom han har växt på längden, det betyder att han fått i sig den näring han behöver. Men det är en liten benget vi har, men det visste vi ju.

Igår när jag kom hem gick vi ut en stund i det fina vädret. Vi tog med kameran ut och knäppte en sådär 70 bilder. Men det var första gången vi testade kameran ute så alla blev inte bra. Dock märkte vi att vi nog får börja använda mitt teleobjetiv lite mer, ska testa så att det verkligen funkar. Jag lär ju få använding av det när jag ska fotografera Beas dop. Det är mitt gamla objektiv som jag hade till min analoga kamera så objektivet är ju en 16-17 år gammalt. Annars blir det till att önska sig ett sådant också när jag fyller år....plus det andra objektivet ....plus en kameraväska....

2 jobbdagar kvar denna veckan. Skönt! Är inte så skoj på jobb för tillfället men jag orkar inte gå in på det. Så mycket tjafs och krångel....


Bemi och mamma



Bemi och mamma igen när vi var ute igår



Pappa och Bemi under vår stund ute i fina vår(?) vädret.



Förresten så var vi och träffade BB-maffian i fredags så jag fick ju testa min kamera på lite andra barn än Benjamin. Underbart söte Filip ställde mer än gärna upp som modell...




Denna bedårande söta tjejs pappa är en mycket duktig fotograf. Han har tagit jättefina bilder på Bemi och har tom en bild på min son på sin hemsida (lite stolt mamma). Kornelias pappa går dessutom samma fotokurs som jag. Hans foto hittar ni på: www.tobbesfoto.se

No comments: