Friday, February 8, 2008

Dags för sjukhuset igen

Idag har jag pratat med Mattias hjärtdoktor igen. Han ansåg nog inte att Idioten (neurologen) ska lägga sig i Mattias område. Idioten tyckte ju inte att jag ska äta någon medicin alls mot mina extraslag men Mattias menar att det finns faktiskt de som har obehag av sina extraslag men sen finns det de som inte har det. Sedan är det en väldigt subjektiv sak, Idioten kan inte avgöra om jag har obehag av mina extraslag.

Jag ska läggas in igen på sjukhuset den 22 februari och ligga inne tre dagar. De ska byta medicin igen. Sedan ska jag och Mattias ha en utvärdering av den nya medicinen. Till sommaren blir jag kallad på ultraljud av hjärtat igen för Mattias vill hålla koll på det nu med tanke på muskelsjukdomen. Me like Mattias! Han bryr sig! Han sa även att han hade misstänkt redan innan att jag hade muskelsjukdomen, där var för många tecken som pekade på det för att det skulle vara en slump *gaaah*. Är det så tydligt? Ja, det är det nog. Jag kan ju själv se det ganska tydligt numera i flera situationer. Men vill man inte se det så ser man inte det och jag ville nog inte se det innan...

Roger är nu uppe i Stockholm och bor på Globen Hotell. Han ska sova hotell, äta hotellfrukost och kolla lite hockey denna helgen. Och ja, just det - kanske jobba lite också. *ler* Men Bemi och jag klarar oss även om vi saknar pappa puh. Bemi är ovanligt snäll idag och leker fint här. Men så kollade jag också tempen på honom för en stund sedan, och mycket riktigt - han har feber idag. Inte jättemycket men tillräckligt för att han ska bli lite påverkad och snäll. Han har 38.4.

I morgon kommer morfar och Gunilla ner och håller oss lite sällskap. Det var ett tag sedan de såg Bemi så det ska bli kul. Pappa vill säkert testa min kamera om jag känner honom rätt....

Pappa och jag ska laga god köttgryta med ädelost i morgon. Passar på när Roger inte är hemma för han gillar inte ädelost.

Måste gå, Bemi ramla och vår mat är strax klar.

1 comment:

Anonymous said...

Hej Hanna! Vi tänker på dig. Kommer gärna och hälsar på dig, om du känner för det. Kram Jenny & Eas