Sunday, February 3, 2008

Helg igen

Ja, så var det helg igen men lika snabbt som helgen kommer så försvinner den igen. Idag är det redan söndag och i morgon är det jobb igen. Det enda roliga som jag vet inträffar på jobb denna veckan är att jag ska på kurs på onsdag förmiddag - mao jag slipper vara på kontoret då.

Jag är så trött på vissa kärringar på jobb så det är skönt att veta att jag slipper dom då i alla fall. På sätt och vis är det tur att de är chefer för det betyder att de inte är inne på kontoret så ofta men egentligen borde de inte vara anställda alls utan borde få foten allihopa. Den ena försökte tom ta åt sig äran över den broschyr som Bodil (min chef) och delvis jag har arbetat med under hösten. *morr* Den tanten ska definitivt inte ha någon ära över slutprodukten - hon var en av de som försämrade originalförslaget med sina j-vla högtravande formuleringar. Men bara för att man är chef kan man tydligen bete sig som man vill utan att högsta chefen gör något åt det...

Nåja, inte tänka mer på jobb nu. Jag har ju som sagt sökt tre andra jobb och jag hoppas snart höra något från något av dem. Får jag nytt jobb är det ju lika med högre lön och med det mer pengar över varje månad om vi bestämmer oss för att skaffa hus....(vilket ju kryper närmre och närmre). OCH jag slipper därmed också kärringarna på jobb!

Igår var Bemi och jag och handlade på Mobilia. Jag köpte ny BH. Det behövdes. De övre regionerna ser ju inte ut som innan jag fick Bemi och numera hatar jag att köpa BH, det är så svårt att hitta en som passar när allt plötsligt har ändrat sig. Så jag gick till Twilfit och bad om hjälp så fick det kosta lite mer istället. Döm om min förvåning när jag minskat två storlekar runt om och ökat en i kupstorlek. Det är bannemig en djungel - BH-världen. De är superduktiga och hjäpsamma på Twilfit så stor eloge till dem! Det blir nog till att handla där i fortsättningen!

Jag köpte även en ny väska som ska funka som kameraväska tills jag har råd att köpa en riktig kameraväska. Jag har redan spanat in en kameraväska som jag vill ha men den kostar en del....

Sedan på kvällen var vi hos Andreas och Jenny eftersom "Eas" fyllde 34 igår. Eas har vi upptäckt är Bemis namn på Andreas. Bemi är verkligen glad för Andreas och Jenny och det glädjer oss för det är vi också *ler*. Tur Andreas och Jenny ska med på vår semester i sommar *ler*. Det bjöds på god mat och trevligt sällskap igår och Bemi var tapper och var vaken ända tills vi körde hem vid 21-tiden. Men sen hann vi inte ut ur Vellinge innan han sov i bilen.

Igår fick jag återigen höra att jag ser så smal ut, att jag har gått ner i vikt. Det är flera på jobb som också sagt det, det blir man glad över att höra! Speciellt eftersom jag vet att jag måste gå ner lite till i vikt - då sporrar det att andra ser att jag blivit smalare.

Fick precis ta en liten paus. Bemi ville sova lite. Han ställde sig vid trappgrinden och grät och sa "bappe". Sen tog han mig i handen för att jag skulle gå ut i köket och hämta nappen och sen skulle vi gå upp till sängen. Han däckade på någon minut. Han har blivt så duktig med det, han säger ifrån och nu går det nästan lättare att lägga honom i sängen när han ska sova middag än att sitta med honom i knät.

Jag fick brev från kardiologen som ville lägga in mig nästa helg. En av få helger när jag verkligen inte kan. Roger är ju i Stockholm hela helgen så det går ju inte. Det konstiga är att jag har ju mailat min hjärtläkare (Mattias) om att den andra "pucko"läkaren inte vill att jag äter hjärtmedicin och hur Mattias ställer sig till det och om Mattias kan prata med den andra läkaren. Jag har inte fått respons på det så jag vet inte vad som gäller egentligen. Vilken läkare ska man lyssna på? Ja, inte puckoläkaren i alla fall men man måste kanske fundera en gång till på vad som kanske funkar bäst för hjärtat och sjukdomen tillsammans?! Nåja, jag måste i alla fall ringa i morgon och ändra tiden. Det känns lite knappt om tid att få kallelsen i fredags och redan i morgon skulle jag då sluta med nuvarande medicin. Jag kommer ligga inne i 3 dygn när det väl blir dags sen...

Idag funderar jag på att göra lite hemmagjort godis till den 17:e när jag ska ha klädparty för MeandI. Jag tänkte bjuda på lite gott till kaffet. Roger är och handlar just nu, jag kör en maskin tvätt och det blir väl minst 2 till och så ska jag plocka ur diskmaskinen (tradigt men måste göras...). Bäst att passa på nu kanske när junior sover eftersom han gärna vill hjälpa till med disken annars...

I vanlig ordning kommer här några bilder...

Pappa Puh och Bemi Bus busar i köket.

Pusskalas!


Vad menar ni? Jag? Totalt oskyldig!

No comments: