Wednesday, January 30, 2008

Ensamma hemma...

Benjamin och jag är själva hemma idag, som vanligt om onsdagarna. Av någon anledning är det numera alltid hockey på onsdagar. Så jag får verkligen känna på hur det är att vara singelmamma och det är inget jag gillar. Så jag uppskattar att ha Pappa Puhs stöd 6 av 7 kvällar i veckan och turen att inte vara singelmamma på riktigt. Man hinner inte med något som rör en själv om man inte har honom i knät. Det är så eländigt tröttigt här så....

Men nu är det strax dags för pyjamas och sen nonne. När Bemi väl sover ska jag ta mig en kopp the, har köpt lite nya sorter, bland annat grönt och rött the - det ska visst vara nyttigare och en ny sort svart the som jag tror att Trisha och Chris kommer gilla - Baileys the (har köpt en paket till dem också!). Man kan behöva lite the att värma sig med nu när det är så kallt, regnigt och ruggigt ute. Pappa och Gunilla, ni kan få testa de nya theerna nästa helg när ni kommer ner. För ni kommer väl fortfarande ner när jag ska vara hockeyänka en hel helg?! (Roger ska till LG Games i Stockholm och jobba OCH köpa med sig en present hem till sambo och son som alla män gör i alla amerikanska filmer när de varit på tjänsteresa...)

Här kommer lite bilder. Jag har börjat en kurs i digital bildbehandling på Jönköpings högskola, en distanskurs så jag hoppas lära mig lite nya knep för att få bilderna superfina i datorn sen....

Bus leker med sin älskade tunnel.


Trött Mamma Muh men ja, det är så här jag ser ut för tillfället.


Benjamin dammar lite, han tyckte det var dags...


Kolla in minen...


Leker lite med sitt garage. Det är jätteskoj att öppna och stänga luckorna.

1 comment:

fadern said...

Hej!
VI KOMMER GIVETVIS SOM AVTALAT. VAD SKULLE KUNNA HINDRA OSS???????
FÖRUTOM EV SJUKDOM FÖRSTÅSSSS.
GLÖM INTE SKICKA BILDERNA I BLOGGEN VIA MAIL.TACK!