Tuesday, January 8, 2008

Slår rekord

Sitter här i knät med en liten brännhet kille. Det är gnälligt, besvärligt, han verkar ha ont i kroppen och han längtar efter pappa. Han har precis fått en alvedon så den hjälper nog snart. Febern nu vid lunch var uppe i 40 grader. Igår kväll slog han rekord med 40,3 i temp och förmodligen var den ännu högre kl 22 igår men då gav vi bara alvedon. Natten har varit stökig. Han vaknade strax innan 3 och hade svårt att somna om. Förmodligen hade han lite ont i kroppen för han verkade inte hitta en skön ställning att ligga i. Så han fick komma upp och ligga på min arm. Efter 1½ timme somnade vi om igen.

Det blir nog en tur till doktorn i morgon om inget drastiskt händer.

Min läkare ringde igår. Jag ska testa en sista medicin innan remissen skickas till arytmiavd i Lund. Det var läkarna i Lund som ville att vi testar en till sort. Det blir samma procedur som nu i höst, inläggning över en helg. *bull* Men det lät inte som om min läkare trodde på det utan det var mest för att ha testat allt. Sedan sa han även att det är inte säkert att operationen hjälper, extraslagen kan komma tillbaka på ett annat ställe. Men de tror att extraslagen sitter på höger sida i hjärtat och det är tydligen enklare att operera då och brukar bli bättre resultat. Så, även om jag gör operationen är det inte säkert att jag slipper medicinen *bull igen*. Men det är värt att testa, tycker jag. Det är inget skoj att knapra hjärtmedicin när man är 30.

Min läkare är även tillbaka på sin gamla tjänst i Malmö så han ska vara lättare att nå. Det tackar vi för.

Nu får jag nog se vad jag ska hitta på med min lilla gnällspik. Han är en äkta man, vi kvinnor vet ju inte hur det är när en man är riktigt förkyld *ler stort*. Bemi är såååå ömklig!

1 comment:

Ivy said...

Tråkigt att behöva stanna på sjukhuset en helg till! Men å andra sidan är det bra att de är nogranna med dig och ditt hjärta! Hoppas att du inte behöver alltför många sjukhushelger framöver sen.

kram till lilla sjuklingen där hemma, kan inte va kul o va man o förkyld!!! ;-)