Wednesday, January 23, 2008

Glad nyhet mitt i allt

Jag fick precis ett underbart mail. En av mina allra bästa kompisar bor i Australien. Jag saknar henne om inte varje dag så varje vecka. Hon är en väldigt speciell människa och man blir så glad och mår så bra av att vara i närheten av henne. Jag har bara träffat henne två gånger under de 18 år som vi snart känt varandra och det var när hon och hennes man var här och besökte oss 2004 och 2006. Båda gångerna var jag så ledsen när hon åkte hem. Att då inse att det kommer dröja tills vi träffas igen gjorde ont och att inse att det kommer dröja mååånga år innan vi har råd att åka och hälsa på henne i Australien var inget vidare. *drömmer om en lottovinst*

I förra veckan mailade jag henne för att berätta om sjukdomen, bara för att hon ska veta och för att jag vet att hon vill veta. Idag fick jag ett mail från henne med kanske den bästa julklapp jag kan önska mig inför julen 2008. Ett besök av henne och hennes man. Egentligen ville hon kasta sig på ett plan direkt och komma till mig men det går ju inte.

De försöker bli gravida och har försökt ett tag men hon skrev att om de inte lyckats bli gravida lite senare under året så planerar de inen resa hit och firar jul med oss. Åhhhhhhhhhhhhh! Gissa om jag är lycklig?! Jag både vill att hon ska bli gravid för jag vet att de längtar efter ett barn men samtidigt är jag lite ego och vill inte att de ska bli gravida än på ett litet tag så att de kan komma hit till mig.

Nu snurrar alla möjliga tankar i min hjärna! Min älskade vän Trisha!!
Bara att de planerar att ställa in sin andra resa som de skulle göra till hösten för att eventuellt komma till mig för att jag är sjuk gör mig så glad. Jag är ju inte döende sjuk precis men ändå väljer de att ändra sina planer för min skull. Som jag skrivit innan, nu märker jag vilka UNDERBARA vänner jag har! Någon på andra sidan jordklotet bryr sig så mycket om mig! Jag får koncentrera mig för att inte börja gråta så rörd jag blir! Även om de skulle bli gravida så att de inte kan komma, så betyder tanken och deras viljan att komma och hälsa på mig så mycket!!

No comments: