Thursday, February 28, 2008

Jag sa ju att det räckte NU

*massa svordomar* Jag är så trött. Så trött på den otur som förföljer vår familj. Ja, jag tar ut allt i lite förtid just nu men det känns som om vi drabbas av allt. Vad svamlar jag nu om?

Jo, nummer 1. Jag var och gjorde ultraljud av hjärtat i morse. Nyfiken som man är så ligger man ju och lyssnar vad de säger när de kollar på ens hjärta och vad de ser på skärmen. Själv fattar man ju inget av det man ser. Men så hör jag att de säger insufficiens och pekar på skärmen. Hm, tänker jag och en massa tankar maler i hjärnan. Det ordet är inget jag förknippar med något positivt. De ser att jag funderar och lyssnar så de säger inte det ordet mer men pekar på skärmen och säger "Ta en bild av det, det vill läkaren nog se...". Väl hemma kollar jag ju så klart upp vad ordet betyder i SAOL och det står otillräcklig funktion hos organ. What? Nänä, det var inte det resultatet skulle visa. Detta var en ren rutinkontroll för att se så att hjärtat inte börjat växa. Nänä! No way! Inget sånt trams. Så nu hoppas jag på två olika alternativ a) de visste inte vad de pratade om och mitt hjärta mår superbra (när det gäller den där otillräckligheten) eller b) det betyder något helt annat i detta fallet, kanske den nya maskinen de hade som var otillräcklig?! *blä för alla tankar som dyker upp och blä för att man är så nyfiken*

Men detta räcker inte för dagen. Nummer 2. Roger hörde på omvägar på jobb att det graserar en resistent bakterie på Bemis dagisavdelning och att något barn är sjukt i detta. Denna hemska lilla bacill påminner om halsfluss men är ack så mycket mer elak. Man får penicillin mot den, hela familjen, och sedan måste man uppvisa 2 negativa test innan man får återgå till dagis och jobb. Dagis hade ringt alla föräldrar igår men glömt ringa oss *morr och mutter*. Roger fick besked om att vi inte behövde komma in och testa Bemi. Smittskyddsläkare är där och testar alla barnen nu i eftermiddag på dagis. Men i och med att Bemi äter penicillin redan så visar inte provet korrekt om vi testar honom nu. Men nä, nu ringde dagis och vi måste visst komma bort och testa Bemi. Men Bemi har precis somnat och jag ORKAR inte dra upp honom och sedan klä på honom, ta ut bilen, köra bort där, ta av honom och mig ytterkläderna, ta testet, på med kläderna och hem igen. Jag ORKAR inte. Jag skulle ju vila dessa två dagar. Nada vila har det blivit för mig. :o(

Roger slutar strax efter 14 och åker då till vårdcentralen och testar Bemi där istället. Suck! Med vår otur har han säkert den förbenade bacillen. DET RÄCKER NU! Jag vill inte mer! Har inte Bemi varit tillräckligt sjuk redan? Har inte vi tillräckligt att handskas med? *dubbelblä*

Nu tänker vi positivt. Vi ska äta tacos ikväll och sedan kommer det hit lite människor och firar Pappa Puh på födelsedagen. Då ska vi äta sätoftakakor (hemmabakade), citronmuffins med citronfrosting (hemmabakade) och wienerkrans med daim och vaniljfyllning (köpekaka). Dricka lite kaffe/the och snacka lite. I morgon ska jag jobba en stund och sedan ska jag hem och mysa med min underbara familj och bara ta det lugnt!!

1 comment:

Ivy said...

hjälpars!!! virus och smittskyddsinsitutet!

Men nu tycker jag att Bemi ska slippa nånting som går på dagis!

Hoppas att svaren är negativa för guds skull!

Kram till dig och ditt hjärta vännen, du vet att jag tänker på dig och håller tummar och tår.

Bind it all från Zutter Zisters, 599kr för aparaten och spiralerna kostar 50kr/packet med 5-6 st 30x30 spiraler. Räcker till många minialbum!

Helt klart en mojäng välvärt pengarna faktiskt - julkalendrar, mini-böcker etc... oändligt många saker att fixa!