Friday, January 9, 2009

Virus på jobb

Här på jobb har vi haft latjo-lajban i 2 dagar med virus på 6000 datorer inom Region Skåne. Och nog 17 var min dator en av de 6000 (det var ju ändå ca 20 000 datorer som klarade sig…).

Det började i onsdags med att jag inte kom in på varken mail eller stämpelklockan. Hm! Nåja, datorn var väl trött efter ledigheten tänkte jag. Och sedan hängde sig klockan på datorn och vips försvann all text jag skrev men markören fortsatte flytta på sig när jag skrev = hemlig skrift eller vad?!

Sen försvann all text på webbsidor men bilder och själva strukturen på webbsidorna låg kvar *hm*. Jag fick inte öppna mina program för de var plötsligt inte godkända…..öhhhh! Och sedan hängde sig hela skiten och allt det jag gjort OCH sparat under dagen var bortblåst…. Innan jag fattade och läste på intranätet att vi hade virus inom Regionen…..några få svordomar kom allt från munnen… Och det fortsatte likadant fram till lunch igår när mitt virusprogram äntligen fattade vinken och rensade på eländet (tror jag i alla fall).

Så, 1½ dags arbete borta och jag kunde lika gärna suttit hemma och gjort ingenting/vilat. Idag får jag göra om allt. *blä* Så, bättre start på nya året kunde vi ju allt fått här. Vissa har inte fått igång sin mail ännu….

Det är så skönt att det är fredag idag och jag ska gå hem efter lunch. Roger jobbar längre idag så jag ska hämta junior vid den tiden när Roger normalt hämtar på fredagar, kl 14. Sedan ska Bemi och jag ha en myskväll med god mat och lite chips i soffan. Roger ska på hockey.

No comments: