Wednesday, January 28, 2009

Fortfarande sjuk

Ja, den här envisa förkylningen vill inte ge med sig. Jag har fått feber igen och huvudvärk. Så igår var jag hos doktorn och fick penicillin mot infektion i kroppen, troligtvis bihålsinflammation. Jag var och jobbade i måndags men var helt slut när jag kom hem. Jag trodde knappt att jag skulle kunna ta mig hem för jag var så trött i benmusklerna så jag trodde inte benen skulle bära mig hem från bussen. Men hem kom jag...

Så igår och idag jobbar jag hemma för att vila min kropp lite och för att musklerna ska få vila och slippa gå så mycket. Promenaderna till och från bussen är kanske inte långa för andra men för mig kan de vara jobbiga när jag inte mår 100% bra.

Nu ska jag äta lite frukost och kanske komma ur pyjamasen. Fint att sitta och jobba i pyjamas :o)

2 comments:

Anonymous said...

Ja, jisses - det är jobbigt denna tid på året när olika saker bara avløser varandra hela tiden! Här är vi fortfarande febriga och dåliga, så jag är glad att jag kan jobba hemifrån.

Anonymous said...

Ja, mamma kom før att hjälpa oss när jag stukade foten, sen har vi alla varit sjuka sen i lør/søndags. Imorgon måste Andreas jobba, men han verkar vara mkt bättre idag. Nu är det bara mamma och jag som har högfeber och är i mer miserabelt skick. Men det gör stor skillnad att mamma bakar, lagar mesta maten så att jag kan jobba. Jätte kul och mysigt att ha henne här samt att Isa är superglad førstås. :)