Friday, January 9, 2009

Roger har fått nytt jobb

Ja, det är ju bra att någon i familjen har tur på jobbfronten....

Roger har blivit headhuntad till ett jobb i Malmö. Roger ska vara en samordnare för ett projekt och handleda lärare/speciallärare i hur de kan arbeta med kompensatoriska hjälpmedel (stöd till elever med dyslexi). Roger har arbetat en del med det på sitt nuvarande jobb och gått lite kurser och så. Jag tror det är nyttigt för honom att göra något annat. Han har varit på samma arbetsplats nu i 1o år så det är dags att testa något annat. Dessutom får han ju användning av sina ledarskapsutbildningar nu. Detta är ett projekt som sträcker sig över ett år och han börjar i mars.

Hans nuvarande rektor har uttryckt en önskan om att trappa ner lite längre ner och hade då tanken att Roger skulle ta över den delen där han "trappar ner" och på så sätt lotsas in i rektorstjänsten. Då tror jag att det är bra att Roger testar något annat först och kanske kommer tillbaka lagom tills dess så att han inte går från medarbetare/lärare till chef direkt, det kan kanske skapa vissa problem att plötsligt bli chef över sina tidigare kollegor från en dag till en annan. Är han borta ett år blir det ju som en nystart. Nåja, vi får se. Rektorn kan ju ändra sig coh detta projektet kan ju dra ut på tiden.

I alla fall är det jätteroligt för Roger att han får chansen att göra något annat. Han har ett tag känt ett sug efter att testa något annat och detta nya jobb blir ju mer ett arbete med personal än ett arbete med barn.

Nu ser jag att texten försvinner här på min dator igen. Viruset är kanske inte borta.... Bäst att "pubba" detta - jag ser ju inte vad jag skriver....

1 comment:

Anonymous said...

Grattis till det nya jobbet! Det är kul med förändringar och även en booster att R blivit headhunted - det betyder bara att han är duktig och det måste vara skönt att testa lite nya områden inom hans gebit!