Friday, January 16, 2009

Önskelista igen

Jag surfar runt och hittar en massa fina saker som jag skulle vilja ha...
Tex dessa fina muggar i melamin från det danska företaget Rice:
Mugg 1
Mugg 2
Dessa hade varit prefekta till kommande picknickar som vi ska ha på gräsmattan till sommaren, på VÅRAN gräsmatta på VÅRAN tomt :O)

Överhuvudtaget har Rice fina produkter...och Greengate som jag nämnt innan...

En annan butik som har många fina saker är www.carlssoninterior.se.
Den här medicinlådan skulle jag gärna ha 2-3 stycken av. Vi har ju ett mindre apotek hemma så vi behöver nog mer än en.

Det här brickbordet tycker jag är jättefint. Jag skulle vilja ha ett brickbord i vardagsrummet.

Lykthusen som finns på denna sidan har jag spanat in tidigare fast av en annan tillverkare (Walther & co). Dessa är lite billigare och passar vår ekonomi bättre. Men Roger tycker att vi har tillräckligt med ljuslyktor redan men han inser ju inte att det är inredningsdetaljer, man behöver inte se dem som ljuslyktor utan som ren dekoration... Jag tror att jag skulle vilja ha de vita (surprise va?!) och ett i varje storlek.

Lite längre ner på samma sida finns vita träbokstäver som bildar ordet LOVE, de skulle jag oxå vilja ha.... De hade gjort sig fint på en tavellist...

Sedan måste jag tipsa om en butik som även finns i fysisk form för oss som bor i Malmö, nämligen på Davidhallstorg, Deisy Boo. Under märket Lisbeth Dahl finns de mest underbar bakskålar i hjärtform i tre olika storlekar. Jag skulle nog vilja ha minst en i medium men gärna en av varje storlek! De är nog grymt snygga att servera i också...

Under samma märke, Lisbeth Dahl, finns något som nog en viss liten Benjamin skulle bli jätteglad för, en egen gitarr. Det finns en ljusblå med vita prickar. När vi går ner i källaren nu ska han helst spela på pappas gitarr. Varje gång är jag lika rädd att den ska gå sönder. (Okej, pappa puh har tre gitarrer totalt så han klarar sig men det vore bra synd om en skulle gå sönder.) Känner jag mig själv rätt så kan jag inte hålla mig till hans födelsedag. Kanske får bli en Valentine-present? Mamma kanske får ta en promenad ner till affären när lönen har kommit... För jag råkar ju ha promenadavstånd till affären från jobbet...

Under märket House Doctor finns även här en medicinlåda som jag dock misstänker är i lite mindre format, kanske hade kunnat göra sig på toaletten och innehålla just first aid, sånt som man bråttom kan behöva...

Den tekanna som finns under GreenGate är också jättefin men jag vet att den finns i många fler färger och skulle vilja ha den i ljusgrönt eller ljusblått med matchande koppar till (som jag sett i andra affärer).

När jag sitter här och hittar alla dessa fina saker undrar jag ju varför det är Roger som fyller år om 1½ månad och inte jag. JAG kan ju komma på hur många saker som helst som jag vill ha men han kan bara komma på en - en klocka. Jag kanske får köpa mig en present själv så länge. Det är ju 5 långa månader tills jag fyller år....

1 comment:

Anonymous said...

Hehe, vi gillar samma saker vi :) En liknande medicin låda, fast vit/rød väntar på oss i Sv, vi hade inte plats i bilen sist.

Rice muggarna är underbara, tåliga och snygg! Perfekt till barnkalas också kan jag tipsa om ;)

Har du tittat in på Elsas hem? www.elsashem.se (tror jag). Har ganska mkt greenagate, likaså www.systerlycklig.se - där har jag handlat greengate och Isas Rice øverkast kommer därifrån. Lisbeth Dahl finns det gott om här i Oslo, det gørmig glad! Jag suktar efter de härliga smyckesstängerna som hon har, men vi måste gøra iordning sovrummet klart først så att sakerna har nånstans att stå. ;)

Snart nog fyller du år... å vad gäller Roger, det är väl bra att han bara ønskar sig en klocka, då kan han ønska lite från din lista också.