Friday, January 16, 2009

Min underbara son

Roger och Benjamin har den lilla rutinen att Roger brukar sjunga 3 sånger som Benjamin väljer innan han ska nanna. Benjamin ligger nerbäddad i sängen och pappa sitter på stolen bredvid sängen. Det är inte så många sånger på listan ännu (Imse vimse, I ett hus, Blinka lilla stjärna, Lilla Snigel....) Vi får nog ta och utöka den där listan.

Igår kände pappa sig lite krasslig men Bemi ville leka. Så, pappa la sig i lilla sängen på Bemis rum för Bemi vill helst inte vara själv på sitt rum och leka. Han vill gärna ha sällskap. Hur det sedan kom sig vet jag inte men plötsligt hör jag Bemis underbara röst "sjunga" barnsånger. Då sitter han på stolen bredvid sängen och sjunger för pappa! Det var så underbart sött. Jag tassade bort och hämtade videokameran och filmade det hela. Och sedan visade Bemi prov på att han faktiskt kan sjunga nästan hela Baka, baka kaka med bara pyttelite stöd. Och vi (mest jag) som var så orolig innan jul för att Bemi inte sjöng (eftersom jag läst att barn i hans ålder bör kunna vissa barnsånger). Nu bara bubblar det ur honom. Men å andra sidan sjunger vi varje dag med honom nu ju. Ikväll är det min tur att sjunga innan läggdags eftersom pappa ska på hockey.

Fredagshockey betyder ju en sak till. Mysfredag för Bemi och mig. Vi ska mysa med god mat och sedan chips och jos i soffan. Både Bemi och jag gillar våra små mysstunder och det gör att det blir lättare att hantera att pappa är borta på veckans bästa kväll. (Jag älskar fredagskvällar eftersom man då har hela helgen framför sig)

På dagis kommenterar de nu att "de var ju attans vad den pojken kan prata". Där har ni BVC!!! Tanten på BVC hävdade att hon inte hört Bemi säga ett enda riktigt ord på hela tiden vi var där. Nu är det långa haranger som kommer, han pratar i ett och har knappt tid att äta för han har så mycket att prata om. Så han brås på sin far.... *ler*

Nu längtar jag hem till min underbara myspojke!

No comments: