Saturday, January 17, 2009

Sjuk

Vi har en liten sjukling här hemma. Bemi fick feber igår kväll. Tyckte inte han var så varm men jag kollade, 39 grader och då förstod jag ju varför han inte velat äta något på hela dagen i stort sett. Han hade ätit lite soppa och bröd till lunch på dagis men det var i stort sett allt. Här hemma rörde han inte ens kvällsmaten eller vällingen och han åt bara ca 10 salta pinnar (som han tidigare ville ha JÄTTEgärna).

I natt har han sovit hos oss. Han vaknade när vi skulle gå och lägga sig och ville inte sova mer i sitt rum. Han har drömt lite i natt, skikigt och gnällt. Nu på morgonen hade han 38 grader men vi vet ju att det brukar stiga.

Så det blir inget 80-års firande av gamlefarmor för vår del. Bemi och jag får stanna hemma och se vad vi kan gräva fram i frysen till kvällsmat. Både Roger och jag är väldigt hostiga så vi får se hur länge Roger stannar på festen.

2 comments:

Anonymous said...

Hej,
Tack så mkt för svaret, det gör så mkt att kunna prata med någon som har liknande beskymmer.

Jag vet inte, mitt började för 2,5 månad sen innan dess har jag aldrig haft några problem. Svimmade ch fick huvudvärk, tryck i huvudet som gick över till paniker och lite annat trevligt som hjärtklappningar man kände spänningar i brösten.

Kunde inte gå till jobb, inte till skolan. ja typ ingenstans utan att vara livrädd. Jag blev inlagd i en vecka, man kollade huvudet och massa annat men det var inget fel. Jag har hela tiden varannat slag som extra slag. Ändå blev jag hemskickad, trodde själv att jags kulle bli bättre.

Efter en månad hemma utan förbättringar, bara försämringar fick jag nog. DÅ satte min läkare på vårdcentralen in metoprolol som hjälper lite men inte helt.

Var på ultra ljud för en vecka sen och det var då min läkare ville sätta in tambocor som skall göras nu på Onsdag och jag skall bli inlagd. Vill verkligen bara bli av med skiten, speciellt eftersom ingen vet varför jag fått arytmi heller.

=)
mvh Veronica

Anonymous said...

Hej igen

Verkligen skönt att ha någon att bolla med som lider av liknande.
Jag vet inte vart mina extra slag kommer ifrån och det vet inte dr heller.

Jag har så många extra slag (ves) som varannat slag och ibland mindre.. 10-15 slag per minut.
Sjukt jobbigt, dom där beta blockarna hjälper lite men som idag känner jag av det mer än någonsin igen. Vill bara bli av med skiten.

Ja känner domningar och tryck i huvudet, vad har/hade du för symtom? Jag svimmade och hade mig, lite paniker när man upplever att hjärtat skall stanna med.=(

Mvh

Veronica