Tuesday, November 4, 2008

Internet is in da house

Så har vi till slut internet i huset. Men ingen telefon. Felsökning pågår dock hos Telia.

Jag är hemma med feber, huvudvärk och allmänt ont i kroppen. Får väl se om det blir jobb i morgon. Febern brukar stiga på kvällen.

Idag kommer larmsnubben och uppgraderar larmet.

Lådstatus: I stort sett alla lådor på "huvudplanet" är uppackade. Det återstår två datorlådor och Bemis saker som ska in i hans rum. En hylla ska upp ovanför mitt pysselbord så att jag kan få bort pysselsakerna från skrivbordet.

Allmänt: Gardiner är uppsatta i kök och sovrum. Jag vet vilka som ska upp i pysselrummet men det behövs en gardinstång/fästen som ska upp först. Vardagsrummet ska jag ha nya gardiner till annars måste jag sy upp de gamla - me don't like... Jag städar var och varannan dag. Smulorna på golvet syns med en gång här...

Bemis rum: Taket är målat och Roger och Arne har börjat sätta upp målarduk. Kanske blir det målat vitt på söndag? Och sedan kanske tapeten upp nästa helg igen... Och då kanske även lite möbler till Bemi... Eller nä, det är ju hockey den helgen så det blir det väl inte...

Här kommer i alla fall lite bilder på Bus. Jag har inte tagit några bilder på huset. Idag är det mulet och grått så bilderna blir inte bra ändå. Vi har nästan inga lampor här inne heller... Återkommer med husbilder...

Toto-dags tyckte Bemi igår kväll. Han gillar när jag tar fram kameran.



Spexar som vanligt.



Vi har hunnit med att besöka lekplatsen också.



Spanar in de andra barnen.



Sötast i världen!



Mamma smälter!

No comments: