Thursday, November 13, 2008

Trött, trött, trött

Usch! Det är inte roligt när man är så trött så man håller på att somna på jobbet. Det har varit dåligt med sömn denna veckan. Dels pga snarkande personer i sovrummet och dels pga att jag kommit sent i säng (igår efter hockeymatchen). Så det blir nog till att krama kudden tidigt idag. Jag som bara skulle göra det och det och....

Roger ringde i morse och berättade att dagis ringt. Bemi hade trillat IGEN (i samma situation - i samband med att han skulle hjälpa till med matvagnen) och denna gången slagit munnen. Tänderna hade åkt in i läppen på insidan och skapat ett jack så han hade nu en fin fläskläpp. Jag ringde tandläkaren men vi kunde avvakta eftersom dagis inte tyckte tänderna verkade påverkade. Undras just hur min lilla prins ser ut?! Han är en riktig olycksfågel.

Idag skulle han ändå till läkaren nu på eftermiddagen. En kontroll av hans astma men jag hade en del andra punkter som jag skrev upp till Roger att han skulle prata med läkaren om. Bland annat Bemis snarkning. Det är inte bra för honom själv heller att snarka så, han får ju inte sova ordentligt. Sedan skar sig Bemi i ett finger för ett tag sedan (han var och pillade när Roger ska grönsaker) och det har nu blivit infekterat. Sussi lättade på trycket i tisdags men det kan ju vara bra att läkaren tar en titt ändå när de nu ändå ska dit. Får väl en rapport sedan när jag kommer hem.

Bara en halvtimme till det är kafferast. Det får nog bli en kopp kaffe idag för jag är så döööödligt trött! Tur jag inte ska köra hem. Risken är att jag somnar på bussen...

No comments: