Sunday, November 23, 2008

Äntligen klart

Äntligen! Äntligen! Nu är Benjamins rum klart. Några tavlor till ska upp och en hylla på väggen men tapeten är uppe, Bemi har fått ny STOR säng med ny madrass och nya lakan (Tack Jenny och Aje för lakanen), ny hylla, ny lampa och rullgardiner. Och vi har en stolt kille som älskar sitt rum och sin nya säng. Första natten gick hur bra som helst. Han låg tom kvar i sängen i morse när han vaknade tills Roger gick in och sa att han fick stiga upp.





På förmiddagen var Bemi och jag ute och försökte ta bilder till julkorten. Det gick väl så där... Han var inte ett dugg samarbetsvillig. Får väl ta en titt och se om där blev några bra annars får vi göra ett nytt försök nästa helg.
I eftermiddag har vi varit på BB-träff. Det var länge sedan vi träffades med alla barnen, ända sedan juli så det var hög tid. Min kille är ju den mest energiske så jag var först med att ge upp och åka hem. Jag blir helt slut i knopp och kropp av att jaga och hålla koll på honom :o( Men det var trevligt att träffa alla igen.
I morgon ska Bemi och jag vara hemma för dagis är stängt. Jag tror bestämt att han får se lite på Karlsson för det har han inte gjort så mycket i helgen och jag ska försöka jobba hemma i morgon. Nu ligger han och tar en liten tupplur i sängen för det blev ingen middagslur idag eftersom vi var borta. Men snart får han upp för vi ska ha kvällsmat.

Sötnosen hemma hos Sara och Caisa.



Igår ute i snön.




Kasta snö är skoj.


1 comment:

Ivy said...

Vad fint ni har gjort det i hans rum! Jätte mysigt, førstår att han vill vara där och mysa.

Isa är också glad øver ett eget rum nu, hon sover ju inte där hehe... men det är spännande med "lekrum" iaf ;)

Så mkt snø ni fått i Sverige... här är det mer som en väldigt kall høst, men ingen snø ännu! (Fick førsta snøn i slutet av okt, men sen dess har det varit torrt).