Thursday, November 20, 2008

Anställningsintervju nr 2

Igår var jg på den andra anställningsintervjun på det första jobbet jag sökte, ni vet det som jag först inte ville ha men gick på intervjun för att öva mig i att gå på intervjuer :o) Som jag sedan så gärna ville ha när jag fick veta vem som är informationschef där. Det jobbet var jag på intervju för igår.

Igår träffade jag informationschefen Anna och en från personalavdelningen. Det var helt annorlunda än den intervjun jag var på i förra veckan där det inte kändes bra efteråt. Detta kändes jättebra från start. Jag fick bland annat höra att Anna hade hört mycket gott om mig (jag har inte lämnat referenser ännu....), att mitt personliga brev var jättebra och att det av brevet att döma verkade som om jag var väldigt kvalificerad för jobbet och att jag gjort de sakerna som behövs på denna tjänsten innan, att jag kan de sakerna.... *sträcker på mig*.

Rent allmänt kändes allt jättebra och jag vill verkligen ha jobbet. Det lät så himla spännande, varierande och stimulerande. Så håll gärna tummarna att jag går vidare till nästa steg som är ett personlighetstest. Gissningsvis är det ganska snart för de verkar vilja bli klara med rekryteringsprocessen.

No comments: