Friday, November 7, 2008

Malmö Arena

Idag är det invigning av Malmö Arena, del 2. De hade en extrainsatt invigning igår eftersom biljetterna sålde slut så fort. Det är första gången jag kommer se arenan från insidan. Roger har varit där några gånger redan under byggets gång. Det kommer med all säkerhet att bli mäktigt. Vi har ju varit med från start så att säga, från första spadtaget har vi varit informerade om vad som händer m.m.

Och på onsdag är de första hockeymatchen i arenan. Sussi kommer hit och passar busungen så att även jag kan vara på plats. Då kommer jag ta med kameran, det är bara tillåtet att fotografera under sista numret ikväll och då känns det onödigt att asa med kameran som trots allt väger en del. Biljetterna till matchen på onsdag sålde slut på 15 minuter, 13 000 biljetter... Hoppas att det kan fortsätta vara ett sådant intresse nu i och med den nya arenan, klubben behöver intäkterna.

Jag ha varit hemma från jobb hela veckan. Febern har inte velat ge med sig. Jag var hos doktorn igår och det var virus, konstaterat utan ett endaste blodprov.... Idag har febern i alla fall sjunkit så det känns bättre men jag är trött i kroppen. Jag var och hämtade min jobbdator i morse och har jobbat hemma idag. Känns dumt att gå på invigningen ikväll om jag inte jobbat och då är det smidigt att jobba hemma. Har man dessutom haft feber i 6 dagar så är man rätt mör. Musklerna är fortfarande onda och känns svaga men enligt doktorn kan det bero på muskelsjukdomen.

Nu ska jag äta lite lunch innan det är dags att hämta mina pojkar.

No comments: