Tuesday, November 4, 2008

Glömde berätta

Jag har gått vidare som en av fyra för vidare intervju med personalsekreterare och informationschef på det jobbet som jag sökte för 2 veckor sedan, på Fosie stadsdel. Inte illa.... Intervjun är den 19 november.

Jag har även blivit kallad till en intervju för ett annat jobb som jag sökt, på Fritidsförvaltningen i Malmö. Ska på intervju där på måndag. Om jag får välja mellan de två jobben verkar detta mest intressant. Jag tror att det är en större infoavdelning på Fritidsförvaltningen och själva arbetsområdet är roligare.

Jag har även pratat med facket om var jag ska lägga mig i mitt löneanspråk och de tyckte att jag skulle begära 27 000 och se vad de svarar. Men jag skulle vänta tills jag fått jobbet för att ha en säkrare grund när jag löneförhandlar. Allt är ju bättre än den usla lön jag har idag. Men de sa att Malmö Stad är nästan lika snåla som Region Skåne, hur nu det kan vara möjligt med två så snåla stora arbetsgivare i Sveriges mest expansiva region...

Håll alla tummar och tår ni kan!

No comments: