Saturday, November 15, 2008

Hockey

I onsdags var det premiär, första hockeymatchen, i nya arenan. En riktigt upphaussad match som jag bara var tvungen att gå på. I vanliga fall, på gamla isstadion brukade det vara 3000 åskådare. Lägg till 10 000 till onsdagens match, närmare bestämt 13 247 åskådare. Bara det skapar en speciell stämning.

Som tur var, för fortsatta publikunderlaget, vann Malmö mot Leksand med 2-1. Första perioden var superbra men sen blev det samma sega Malmö som vanligt som inte kan prestera i förhållande till sin lön.... Men det är vad jag tycker. Här kommer i alla fall två bilder...

Ett i stort sett fullt Malmö Arena.


Store Henke Karlsson i Malmös mål. Jag var tvungen att testa kameran och objektivet och det blev ganska bra. Jag hade tyvärr nätet i vägen som fångar upp puckar på vilovägar.


1 comment:

Ivy said...

Ja, vissa dagar vill hon gärna ha saker i håret :) Då passar vi på och fixar o donar med frisyren. Annars brukar hon mest vilja ha sitt rufs i fred hehe.

Ja, kopparna kommer från www.perlanliving.se - under outlet! Jag har køpt jumbokoppar också, tyvärr de 6 sista - tar kort på dem när de har diskats! Men ljusblåa, rosa, ljusgråa och mørkgråa finns fortfarande kvar. - de heter mini-stars eller nåt sånt.