Tuesday, November 11, 2008

Intervjun igår

Hm, ja. Efter förra intervjun, för Fosie Stadsdel kände jag direkt att det hade nog gått bra och visst det hade det ju. Jag har ju gått vidare till steg 2 i intervjuomgången (intervjun är nästa vecka). Men igår, vette 17 hur det gick.

Med på intervjun var administrativa chefen, informatören och en från personal. Killen från personal och informatören var trevliga och verkade positiva. Men chefen - jag blev inte klok på honom. Han var väldigt granskande, märkte nästan ord, ställde svåra ingående frågor om mitt nuvarande jobb, mina chefer mm. Det var nästan lite obehagligt och mer än en gång kände jag för att skita i det hela och resa mig upp och gå. Så jag vet faktiskt inte hur det gick. Tyckte inte jag fick till bra svar på frågorna han ställde, han verkade inte nöjd. Men kanske gick det bra. Kanske är det bara så han är som person. Det är svårt att själv bedömma hur det gick när man inte riktigt vet vilka svar de är ute efter.

Det var i alla fall över 300 sökande till den tjänsten och de hade valt ut 6 stycken som de nu intervjuar. Ganska bra för egot. Jag måste ha skrivit en bra ansökan i alla fall. Nu ska de kolla referenser, så det måste jag skicka in idag. Sedan ska de välja ut två stycken som ska gå vidare till något personlighetstest och sedan ytterligare intervjuer. De beräknar vara färdiga innan månaden är slut så det är snabba bud.

Men det känns som om jag ska sätta mitt hopp till det andra jobbet. Magkänslan säger att intervjun igår inte gick bra. Men vi får se...

No comments: