Sunday, November 4, 2007

Lugn helg

Vi kände att vi behövde en lugn helg efter allt som varit den senaste veckan. Eller ja, som varit hela hösten. Roger har varit dålig hela veckan och mår fortfarande inte bra. Han har fått höstblåsor precis som Bemi. Men Bemi är bra nu och äter bättre och bättre för var dag. Jag har varit sjukt trött hela veckan och somnat i soffan varje kväll - mao inget vidare sällskap.

Så vi har tagit det lugnt, tittat på lite program som vi haft inspelat och ätit lite kakor och fikat. Bemi gillar också att fika och myser riktigt när han sitter med oss vid bordet och "fikar" på sina riskakor och majskrokar. Undras vem han fått den mysgenen ifrån?!

Idag har vi varit ute en sväng, först inne i stan. Roger har hälsat på farmor. Han har inte varit hos henne sedan i tisdags så han kände att det var dags. Bemi och jag gick en sväng på Mobilia och köpte bland annat skor till Bemi som han kan ha på Gran Canaria. Inte riktigt läge att ha kängor eller de tjocka skorna han har nu när vi är där. Jag hittade ett par billiga gympadojor. Jag hittade även en snusnäsduk med döskallar på *hihi*.

Jag påbörjde även pappa och Gunillas julklapp. De brukar få en korg med godsaker av oss. Så jag hittade lite saker som ska ner i årets korg. Vad jag hittade kan jag inte berätta här....

Nu i eftermiddag har Bemi och jag varit ute och lekt en stund. Vi tog med oss Bobby ut och lite leksaker till sandlådan. Bemi har hela helgen pekat ut och gnällt lite och talat om att han vill gå ut. Vi testade hans fleecefodrade regnkläder och nu passar de minsann perfekt. Det såg så gosigt ut när han hade de på sig och han var varm och go när vi kom in.

Vi hade en mysig lekstund ute och jag hade med mig kameran och fick några riktigt bra bilder som jag blev nöjd med. En av dem ska jag nog förstora och ha på jobbet.

Våra goa vänner Jenny och Andreas är nu i skrivande stund på väg mot Australien. Gissa om jag är avis på dem?! Och ovanpå allt så ska de träffa min allra goaste kompis Trisha när de är där nere. *snyftar lite och saknar Trisha* Jenny och Andreas ska vara borta i 3 veckor och göra en rundresa och se en massa spännande saker. Gissar att de kommer ha så mycket att berätta när de kommer hem.

I morgon är det verklighet igen och tillbaka till jobbet. Det känns som om det kan bli en tuff vecka igen. Farmor Ruth ska förmodligen opereras denna veckan. Vi håller alla tummar och tår att det går bra.

Bemi och hans Bobby Car. Han är så duktig på att manövrera den.

Titta så fint han går utomhus också.

Så fin han är vår lilla kille! Jag blir så glad när jag lyckas ta sådana här bilder. Ljuset utomhus är så bra för den här sortens fotografering just nu.


Mitt favoritfoto. Det blev sådant underbart djup i bilden med löven på marken i bakgrunden, lite lagom suddigt och Bemis tankfulla ansikte lite halvt i profil. Denna bilden ska nog förstoras och upp på väggen på mitt kontor.

Och så till slut lite vidosnuttar från vår lilla lekstund ute. Håll till godo!





1 comment:

Ivy said...

Vad duktig han är med skorna på! Louisa ska få titta på honom sen och lära!

Louisa kan gå med sommarsandalerna nu hehe, men vi har inte testat vinterskorna mer.(Hon kan stå med dem o mot saker, men vill inte gå själv) Tänkte ta det efter Thailand när hon vant sig ännu mer med "klossar" på fötterna :-D

Ja, vi längtar sååå nu! Är lite disträ numera för halva hjärnan är inriktad på strand o massor med sol. Nu har jag inte haft min ljuslampa på alls... utan är lite dum o väntar till Thailand.