Tuesday, November 27, 2007

Ny blogg, VAB och lussekatter

Tre veckor på dagis klarade Bemi utan att bli sjuk....wow. Förra veckan fick han ju MPR-vaccinet på BVC och gissningsvis så är det det han har reagerat på. Natten till igår var han så stökig och ville inte sova. Till slut fick han komma in och ligga bredvid mig men det tog 2½ timme att få honom att somna om. Helt rätt, jag gick inte till jobbet efter den pärsen. På kvällen fick vi sen förklaringen. Han fick 40 graders feber. Så hög feber har han aldrig haft. Han fick alvedon men det verkade inte som om den sänkte febern speciellt. När jag gick in till honom för att titta till honom kl 22 låg han vaken och tittade och sen kunde jag inte gå därifrån för då var det "katastrof" och han blev jätteledsen.

Han och jag somnade inte om förrän efter midnatt så det var en stöknatt till. Mao har jag varit hemma idag också. Men vi har inte varit ensamma.....Roger fick en släng av vinterkräksjukan natten till igår så han har också varit hemma både igår och idag. Igår var det inte mycket med honom dock, han låg mest och sov efter nattens pärs. Idag har han varit betydligt piggare och trodde att han skulle kunna gå till jobbet i morgon eftersom Bemi bara hade febergräns i morse...

Nu i eftermiddag hde febern stigit på Bemi igen till 38.6 så det var alvedon med en gång för att den inte skulle stiga till 40 igen. Bemi har sitt karakteristiska mat-vägrar-humör nu när han är sjuk, stackaren. Men kall gröt går bra.

Jag måste dock gå till jobbet i morgon. På måndag ska vårt nyhetsbrev för december vara klart och skickas till ledningsgruppen för godkännande och på tisdag ska det skickas ut till alla medarbetare. Så jag har lite att göra.... Om det nu inte är så att jag fått Rogers baciller....

Idag har familjen i alla fall bakat lussekatter. Bemi var så nyfiken på vad vi gjorde och lekte lite med degen. Sen gick han och vaktade ugnen när lussekatterna var inne. Han stod och smackade och tittade lystet. Han är ju en värre fika-kung än mamma och pappa tillsammans. Man ser på honom att han älskar att sitta och fika med oss, han myser i fulla drag. Så, när vi dukade upp fika med varma, nybakta lussekatter var han uppe i varv.....sen visade sig att han inte gillade bullarna *hihi* så det fick bli majskrokar istället.

Jag har lanserat en ny blogg: hannassmycken.blogspot.com *rusa in och titta nu*
Jag gör ju en del smycken och bestämde mig för att lägga ut dem på en blogg. Än så länge har jag mest sålt på Rogers jobb och lite på mitt jobb och på en och annan marknad. På fredag ska Roger ta med till jobbet och sälja så det kan hända att en del försvinner då. Så är ni intresserade av något så tveka inte!! Maila mig för prisuppgifter, halsbanden brukar ligga mellan 160-180 kr och armbanden runt 100 kr. Jag har inte skrivit ut priser för att inte skattenissarna inte ska sniffa runt på sidan....*svarta monetas*.

I morgon är det 2½ vecka tills vi åker till Puerto Rico!!! Gissa om vi längtar....

Baka, baka...


Titta vad han kan *host*


Resultatet

No comments: