Tuesday, November 20, 2007

BVC kontroll

Idag har vi varit på 1½ års kontroll. Det var väl mycket på en gång idag kan man säga. Först hans "data":
Vikt 9935 gram (9365 gram när han var 14 månader)
Längd 78 cm (75 cm när han var 14 månader)

Sen fick han väl godkänt på alla punkter. Han kunde klotterrita, han kunde hämta saker på kommando (låter som jag pratar om en hund) och han kunde bygga torn med 2-3 klossar. Bemi kunde tom lite överkurs och visade att han minsann kan bygga med 5 klossar!!! Och så kan han ju gå obehindrat utan stöd!!!

Det var även läkarkontroll idag. Det är samma läkare som varit med på alla hans kontroller så det känns himla bra. Jag berättade om hans affektkramper i somras och hon blev nog lite orolig eller snarare lite bekymrad att inte en läkare kollade på honom efter hans första kramp. Så vi blev dels rådda att köpa en sådan mask som man har när man ger HLR för att underlätta när vi ger honom andningsstöd om det skulle hända igen. De finns att köpa på apoteket. Och om det skulle hända igen föreslog hon att vi skulle åka in med honom så att en läkare fick kolla honom sasmt dokumentera det. Så det var ju lite intressant info...

Men tack och lov har det inte hänt sedan i somras.

Jag har även pratat med min läkare idag. Jag ska gå upp på kardiologen i morgon och få kört ett EKG som han ska titta på nästa gång han är på mottagningen. Han vill se om han kan öka dosen ytterligare. Han ska även prata med sina kollegor i Lund om ablationen. Jag vet inte riktigt om han menade att han skulle snabba på processen lite och få mig framflyttad i kön eller vad. Han blev i alla fall lite orolig när jag berättade om hur trött jag är. Känns dock skönt att han tar det på allvar. Han är verkligen en superbra läkare.

Nu ska jag in och mysa med mina pojkar!!

No comments: