Monday, November 5, 2007

Så besviken

Måste få "kräka" av mig lite.

Jag har sett fram emot att få Bemis FÖRSTA dagisbilder. Jag har väntat och väntat. Idag fick Roger dem när han lämnade Bemi. Och jag är SÅÅÅÅ besviken. Som ni alla kan se på de bilder jag publicerar på bloggen så är Bemi ett lätt fotoobjekt. Han älskar att bli fotograferad och smilar alltid upp sig. Men dessa bilder från dagis, som ska vara tagna av ett proffs, är de värsta bilder jag har sett på honom. Både gruppbilen och den enskilde. Jag hade sett fram emot att ha bilden på väggen där hemma och samla alla bilder från dagis och uppåt men denna vet jag inte om jag vill ha på väggen.

Bemi ser frånvarande ut, sömnig (bilden är tagen kl 9 på morgonen!) och inte alls intresserad. På gruppbilden ser han ut som en fågelholk. *snyftar* Jag är så besviken. Jag hade sett fram emot bra bilder, kanske någon att ge till släkten. *snyftar högljutt*

Samtidigt är jag arg. Tar man inte mer än en bild av barnen? Om han tagit mer än en bild av Bemi, hur fan såg då de andra ut om han väljer att skicka ut dessa?! Om man ser att ett barn ser frånvarande ut på en bild man tagit, försöker man då inte skoja till det till nästa försök?!

Fan! Fan! Fan!

Roger sa att jag kan ta bättre bilder på Bemi och det är mycket möjligt men det är inte det som är saken. Det är lite speciellt med första dagisbilden, något stort som ska sparas.

Nu kommer jag inte få mycket mer gjort denna förmiddagen. Hade jag haft råd hade jag tagit Bemi till en RIKTIG fotograf för att ta nya bilder. Nästa år får de fan ta mig byta fotograf. Jag har skickat bud med Roger att han ska säga till att vi är missnöjda. MYCKET missnöjda.

1 comment:

Ivy said...

Förstår din besvikenhet! Man vill ju att ens barns foton ska vara dunderfina! Särskilt när barnet brukar bli bra på kort - då förväntar man sig mer! Kommer stjärnfotograferna i närheten där ni bor? Kanske det kan fejkas till personbilden? ;-)

När jag växte upp var skolfotografen jätte duktig med barnen - nästan alla blev bra å det är samma fotograf som vi hade till bröllopet och som jag ska försöka boka till Louisas ett årsfoton. Bara hennes eksem lugnar sig nån gång *grrrr*