Friday, November 30, 2007

Gissa vad jag gör idag?

Japp, jag VAB:ar. Ovanligt! Bemi och jag har varit hos doktorn idag. Han har nu haft hög feber i 5 dagar och BVC tyckte att det skulle kollas upp. Visade sig att han har öroninflammation. Inte konstigt att han varit mer gnällig än vanligt denna veckan, haft svårt med balansen och inte velat äta. Idag på morgonen ville han inte ha så mycket välling och han ratade tom sina riskakor! Då mår Bemi inte bra. Så, penicllin i 5 dagar, 3 gånger om dagen.

Det har varit så mycket skriverier om Svedala vårdcentral, att det är dåligt där och bla bla. Men jag måste säga att det blivit mycket bättre. Det är lättare att få tider där och läkarna är bättre och verkar stanna längre än innan. Läkaren vi hade idag har vi inte varit hos innan men jag hade gärna haft honom som husläkare. Jättetrevlig och tog sig tid.

Bemi däckade i vagnen på väg hem, tom utan napp! Så det var till att lirka av honom kläderna och bära upp honom till sängen. Men det gick. Han ligger där uppe och snusar nu och jag äter lite pepparkakor med ädelmjukost, mums! Farligt gott!

Det var meningen att vi skulle ut och handla julklappar med Rogers systersöner i morgon. Men har Bemis feber inte gett med sig så får jag väl stanna hemma med honom. Jag får väl fixa mina julklappar någon annan gång *känner viss panik*.

Just det, jag var och hälsade på en liten nyfödding igår, Beatrice. Född i onsdags morse. Det är Magnus och Marie som äntligen fått sin lilla tös. Magnus jobbar på hockeyn med oss, eller ja, jag jobbar inte där så mycket just nu och Magnus hjälper till lite då och då numera. På plan 3 i det huset jag sitter och jobbar finns BBs egenvårdsavdelning så det var bara att traska 2 trappor ner igår när jag skulle hälsa på. Smidigt!

Nu hör jag lite ljud där uppifrån. Bäst att kolla honom. Han borde vara lite hungrig nu....

1 comment:

Anonymous said...

Stackars prins! Hoppas att pencillinet biter snabbt på elakingarna så att han mår igen.

Tack för tipset om Rubens barn, har kollat på dem innan - men åldergränsen är högre och så vill vi ha enbart naturmaterialer till en sådan docka... *petig mamma* (Vänta bara till det blir dags för Barbie o My little Pony.... haha)

Jag har skickat en förfrågan om hur hållbar alveslottets dockhår är, de har fått mkt bra betyg i Norge, men det är stor skillnad på en ett-åring och en två-åring. Visserligen kan den lekas med under uppsikt till en början, men men. Då kanske det är bättre att skaffa en leksak att härja med nu.

Krya på dig kram till prins Bemi!!!