Monday, November 12, 2007

Mattias måste ha haft hicka

Min läkare, Mattias, måste ha haft hicka när jag skrev inlägget här under. När jag hade skrivit klart och publicerat inlägget ringde han. Och det har hänt en gång innan. Spooky!

Han trodde i alla fall inte att mina bröstsmärtor har med medicinen att göra utan tror att det är någon form av muskelspasm. Om jag besväras mycket av det skulle jag söka min vanliga husläkare. Att jag kände mig svimningsfärdig igår trodde han inte heller hade med medicinen att göra. Nähä....Men jag kände ju likadant när jag låg inlagd på sjukhuset. Men eftersom de då inte kunde se något på övervakningen eller på blodtrycket kunde de ju inte säkerställa att det var medicinen. Men det kunde mycket väl vara någon form av blodtrycksfall jag hade igår.

Jag ska i alla fall öka dosen till 1½ tablett morgon och kväll. Jahapp! Han frågade hur jag allmänt mår och ja, jag har ju mina bra dagar men de är lätträknade. Jag mår förvisso bättre med denna medicinen än med de andra men inte helt bra.

Jag ställer in mig på att jag inte kommer må bra förrän jag är opererad, det är lättast så.

No comments: