Wednesday, October 31, 2007

Så härligt att se...

...Bemi leka själv. Han har blivit så duktig på det sedan han började på dagis. Han kan sitta långa stunder och sysselsätta sig själv och jag vet att det kommer bara bli längre och längre stunder som han gör det. Och en vacker dag kommer vi knappt se röken av honom för han kommer sitta instängd på sitt rum hela dagarna *ve och fasa*.

Han har varit lite grinig ikväll men mellan varven har han varit en liten solstråle och han har myst massor med mamma. Vi har varit ensamma hemma ikväll, det är ju hockey. Jag behövde det där myset. Jag har haft en usel dag och mått dåligt hela dagen, delvis pga brist på sömn men även pga hjärtat. Men jag orkar inte prata mer om det nu.

Nu sover junior och det ska mamma muh också snart göra. Får kämpa för att hålla ögonen öppna just nu trots att jag druckit kaffe....

Video från ikväll när Bemi lekte så fint på golvet. Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten men jag hade bara mobilen till hands så det är filmat med den...

1 comment:

Ivy said...

Motoriskt är hon tidig och stark, men språket är hon nog ganska normal. Just nu är hon före de flesta i hennes ålder med att gå och använda händerna till att komma åt och leka. De som kan gå stapplar ff medan Louisa är säkrare o går mesta tiden. Det blir säkert så att hon blir senare med riktiga ord när det ska pratas mer eftersom hon får två språk, sen ett tredje på dagis om inte så länge. Men just nu kan hon de orden som andra i hennes ålder. Skillnaden i de 6 månaderna kanske börjar minska nu? Kul iaf att de båda är 06:or!!!

Ljusen står på köksbordet när hon är vaken och så tänds de när hon sover hehe.

Jätte härligt att se Bemi leka så själv - Louisa gör det mer och mer, men inga långa stunder. Hon kommer alltid efter en kvart o så och vill underhållas och lekas med... sen kan hon leka en stund till. Där är väl en stor skillnad mellan dem - Bemi är säkert mkt mer självständig just nu.