Tuesday, October 30, 2007

Besök på jobb

Idag kommer Bemi hit och hälsar på mig på jobb. Roger ska upp till farmor Ruth på sjukhuset och det är inte så smidigt att ha med Bemi dit så han får komma hit och charma mina arbetskamrater istället. För charma lär han göra. Plus att mamma får träffa honom tidigare idag ju och mysa lite extra *längtar*.

Farmor Ruth är kvar på sjukhuset ja och ska göra en ny undersökning idag med biopsi. De hade hittat någon form av tumör vid undersökningen i lördags men de visste inte om den var godartad eller inte. Hoppas så klart på godartad. Det är så ovant att se farmor när hon inte mår bra. Hon klagar ju aldrig och är nästan aldrig sjuk.

Farmor hade sagt en så gullig sak i söndags. Hon vet hur mycket vi älskar den danska julmaten och vi ska ju fira jul med pappa i år (förutsatt att det inte blir snöstorm men när har det senast snöat i december här nere i Skåne?) och trodde vi missade den danska julmaten. Men nä, då sa farmor att de som firar julen hos henne i år kan ju äta den svenska julmaten (som vi i vanliga fall äter hos henne på juldagen) och så kunde vi ha den danska julmaten när vi kom på juldagen *jippi*. Goa farmor Ruth!!! Jag blev så rörd av den kommentaren.

Bemis blåsor är nog lite bättre men han har fortfarande ont. Stackaren! Men det är tur i oturen att han ändå ska vara hemma med pappa denna veckan så kan han vila upp sig och få den maten som han kan äta utan problem. Ger vi bara honom kall mat så tjorvar han inte så som han gjorde förra veckan. Vi hade ett helsike med att få i honom mat förra veckan men förklaringen är kanske att han hade ont redan då.

Det är så mysigt att höra hans små ljud när jag stiger upp på morgonen. Han ligger där inne och snackar för sig själv. Jag finner mig själv stående utanför hans dörr och bara lyssnar på honom varje morgon.

Själv då? Jag hoppas få svar från min läkare nu snart, om det ska vara så att jag ska ha ont, om det är en biverkning som försvinner eller om de vill kolla mig. Vi får väl se. Ont gör det i alla fall. Och tröttsamt är det! *Suckar djuuuuuupt!*

Roger var på St Gertruds på kurs igår. De har ett eget patisseri och bakar de mest underbara små bakverk (som man brukar få till eftermiddagsfika när man är där på kurs). Med sig hem hade Roger två goa körsbärspajer och små pepparminttryfflar. Är han inte för go?! Sa till honom att han nästan klassas som romantisk nu och han kände sig på pannan och trodde han var sjuk *ler*. Älskar min skatt!!!!

Dags att jobba lite till!

1 comment:

Ivy said...

Ja, det är en PoP - tänkte att den verkar väldigt bra hittills iaf, så vi får hoppas att den är värd sina slantar. Vi köpte stlk. 80 o den är stor just nu, men jag hoppas att den räcker hela vintern. Fläckar blir det säkert på, men den ska vara himla tålig. Hoppas att det stämmer.