Thursday, October 11, 2007

Längtar...

....hem!
Ja, det är vad jag gör just nu. Denna veckan har jag varit så trött att jag nästan somnat innan Benjamin på kvällarna och det säger inte lite eftersom Bemi varit jättetrött också denna veckan och somnat runt kl 19. Jag sitter just nu på jobb med en timme kvar att jobba men får kämpa för att inte somna. *suck* Hoppas jag inte somnar på bussen hem....

Jag vet inte om min trötthet har med hjärtat att göra, hjärtat har levt rövare de senaste dagarna och slagit fel och hårt och fort. Hela förmiddagen idag har jag mått dåligt av det. Roger säger att jag ska kontakta läkarna men samtidigt vill man inte vara till besvär. De hör väl av sig när de gått igenom EKG-undersökningen. Hoppas man. Just nu vill jag bara få det överstökat så att jag kan börja må bra igen, bli piggare och gladare.

Just nu längtar jag också hem till mina pojkar. Åh vad jag saknar dem. Kanske för att jag också vet att Roger just nu är på väg för att hämta Benjamin på dagis. Men snart får jag gå hem till dem...

Benjamin är på dagis idag. Han var mycket piggare igår och äntligen har han börjat äta bättre. Håller tummarna att det håller i sig för han har varit så kinkig med maten ett bra tag nu. Vi får dock se hur dagen har varit , han har ju sovit jättemycket nu när han har varit hemma med pappa, 3 timmar om dagen och på dagis brukar han sova max 1 timme efter lunch. Hemma sov han redan vid 9-10-tiden igen.

Jag har haft lite måste-saker på jobb denna veckan. Ett stort projekt som skulle skickas till tryckeriet igår och det är nu avklarat. Belv lite stress kring det i morse, en person hade hittat något fel på det i går kväll och då hade vi redan skickat det till tryck. Så det blev till att fixa ett nytt original idag på morgonen och skicka till tryckeriet och be dem kasta det gamla.

Sedan ska vi lansera vårt nyhetsbrev denna veckan. Nu sitter jag i princip och väntar på godkännande av ett foto av en politiker (som ratat alla andra foton vi skickat till honom för godkännande - han vägrar inse att han är så fet som han ser ut på bilderna *oups*). Annars är nyhetsbrevet klart så när som på att det ska kollas av av en synskadad så att det är tillgängligt även ur en synskadads perspektiv. Första stora grejen som jag regelbundet ska vara ansvarig för på jobbet. Skoj! Så får vi se vad vi får för reaktioner.

Nu är det tack och lov strax fika här. Det lutar mot att jag får ta en kopp kaffe för att klara sista timmen här. Fast jag vet att hjärtat slår volter av kaffet, det gör det å andra sidan ändå idag så det kvittar om jag tillsätter lite koffein....

No comments: