Wednesday, October 3, 2007

Sjuk igen

Bacillerna går verkligen runt i vår familj. Bemi blev förkyld i slutet av förra veckan igen (han hade ju varit på dagis EN HEL VECKA, klart han ska bli sjuk igen...) och i söndags fick jag förkylningen som ett brev på posten. Har haft feber både igår och idag men är på jobbet ändå. Kan inte stanna hemma hela tiden. Då får jag inget gjort och inga pengar i lönekuvertet (eller bidragskuvertet för lön är det ju knappast man får...).

Jag vill starkt dementera att jag är gravid. No way! Ingen möjlighet till det. Näpp! Nix! Det får allt ta och vänta lite. Illamåendet berodde antingen på hostmedicinen jag tog för att få sova, den innehåller morfin och ja, det tål jag ju inte riktigt. Eller så var det min dunderkur penicillin mot halsflussen som gjorde mig illamående.

What else? På måndag ska jag göra ett dygns-EKG ändå, trots att läkaren sa att jag inte skulle... Vi får väl se vad det visar. Just nu mår jag ju så kasst av förkylning och feber så hjärtat känns lite sekundärt. Det problemet är ju där hela tiden liksom. Jag ska i alla fall få en liten bandspelare och lite sladdar kopplade på måndag och sen får jag "leva" som vanligt med den under en dag. Föräldramöte på kvällen på dagis men om jag inte minns fel syns inte sladdar och bandspelare så mycket.

Jag har inte hört när jag ska läggas in på sjukhuset för byte av medicin men jag gissar att det blir efter det här EKG:et.

I lördags var jag på scrapmässa och köpte en massa fina nya pysselsaker. Men när man är så här förkyld är det svårt att sitta och pyssla. Inspirationen vill inte infinna sig och jag orkar inte. Får se till helgen om jag kan sitta och pyssla lite.

Jag har en bra ekonomisk månad denna månaden. Fick min retroaktiva lön från april (inte så mycket i och för sig) och lite bonuspengar från försäkringskassan. Så jag tänkte unna mig och Bemi lite nya kläder. Jag vill bland annat ha ett par smala jeans, stretch som är snygga till tunikor (som är mitt nya favvoplagg - döljer alla volanger på magen...) och Bemi behöver en ny tröja till dagisfotona som ska tas nästa torsdag (släkten vet vad de får i present med andra ord....).

Men, Roger var med om en liten olycka i söndags med bilj-veln. (Den bilden är ett äkta måndagsexemplar och vi har bara haft problem med den, den är mer på verkstaden än i vårt garage...) Roger krockade med en JAGUAR i en rondell i Malmö men där var en tredje bil inblandad som orsakade att jaguaren tvärnitade i rondellen varpå Roger körde på jaggen. Men om polisen inte godkänner en tredje bil för smitning (de har inte hela reg numret) blir det till att stå för hela självrisken själva och det är skillnad på 2500 spänn. *blä* Så där rök de där extra pengarna jag hade denna månaden. För vi måste ju fixa bilen, främre kofångaren är sprucken och man får ångest bara av att se eländet.

Dessutom måste jag lägga undan lite pengar till fickpengar till semestern i december. *längtar* Resan är i alla fall betald nu och det känns skönt att ha det ur världen.

Apropå mage. Bemi drog upp min tröja häromdagen och pekade på min mage. Så sa Roger "Har du legat där inne?" "Dääääär?" kom det från Bemi och så pekade han igen på magen och pussade den. Hehe! Så gullig han är. Han har ju lärt sig en en hel del kroppsdelar nu, han vet var öga, öra, näsa, mun, navel och tår är och pekar så fint när man frågar honom.

Han susar fram på sin bobby car i hallen och svänger med den och har sig. Han springer rally med sin gåvagn och vänder även den genom att lyfta den rakt upp. Buse!

Mat är ett stort problem där hemma numera. Han vill inte äta mycket. Han grinar mest och piper och har sig. Han äter förvisso bra på dagis säger de men vi vill ju gärna att han äter bra hemma också.

Igår kväll var han så söt. Han har en ihålig snigel och i den finns det några "klossar". Han satt och flyttade klossarna från snigeln till en spann och tillbaka till snigel och till spannen. Jättelänge satt han så. Det är så härligt att se honom leka på det sättet, helt självständigt och helt inne i det han gör. Så han kom i säng lite senare än vanligt, vi ville inte avbryta hans fina lek.

Allt prat nu om Bemi har fått mig att sakna honom ju....
Bäst att jobba lite så att dagen går fort så jag får träffa Bemi igen.

No comments: