Tuesday, October 23, 2007

Glad nyhet

Igår kväll fick vi veta en glad nyhet. Eller ja, det blir en glad nyhet om det går igenom.
Ett kompispar till oss har lagt ett bud på ett hus i Svedala. Jag visste att de letade hus men fick uppfattningen om att de ville bo i stan (Malmö) och inte ute på "landet". För dom av er som känner dessa människor kan jag ju ge ett tips på vem det är jag pratar om - de har tvillingpojkar som är 4 månader äldre än Bemi *ler*.

Om huset blir deras är detta en jättegod nyhet! Vi känner inte så många i Svedala så detta ökar ju på att man känner sig mer "hemma" och det blir så mycket enklare att umgås. Tjoho! Håller tummarna för dem. Huset, som vi varit inne på webben och kollat, ser jättefint och fräscht ut. Tänk att bara kunna promenera över och ta en kopp kaffe. *ser fram emot* Håller alla tummar och tår att de ska flytta till Svedala.

Hur mår jag idag då? Jodå, det går. Visst känns det generellt bättre. Men de förbenade extraslagen är där som på beställning på morgonen. Men det känns lättare i bröstet på något sätt. Skulle vilja må som i lördags varje dag för då mådde jag toppenbra (utom när svimningsattackerna kom förståss) och var förundrar över att det kunde kännas så bra i bröstet. Det är svårt att beskriva känslan, den här lätthetskänslan men det känns som om en sten lyfts från bröstet på något sätt utan att jag visste att stenen fanns där.

Jag har längtat efter falafel hela helgen, framför allt när det serverades laxpudding på sjukhuset *blä*. Så idag blir det falafel till lunch.

Jag längtar även till helgen. Roger skulle egentligen på "herrmiddag" men han ställde in för att vara med familjen nu när jag var borta hela denna helgen. *lycklig* Det ska bli så skönt att vara hemma tillsammans och bara ta det lugnt, se en bra film och äta något gott. Kanske blir det räkor med aioli, bröd och vitt vin eller så blir det fondue...I vilket fall så ska det bli MYS!

Vi måste verkligen ut och ha tag på en overall till Bemi. I morse var det 1,7 grader ute. Brrr! Nu åker ju Bemi bil till dagis så det blir ju inte så kallt för honom som om de skulle cykla men ändå. Han måste ha en riktig overall. Den vi har är ju 15 cm för lång så den passar inte riktigt....

Nu är det strax lunch....faaaaaalafeeeel! *mums*

2 comments:

Ivy said...

Va gott med falafel! Den bästa falefeln jag har ätit finns i Mjölby, så pappa brukar köpa med sig när jag hälsar på i Motala hehe. Mjölby av alla ställen.

Hoppas att era vänner får huset, det gör så mkt att ha vänner nära på "ny ort". Vi försöker ragga vänner fr Sv.... febrilt men utan att lyckas. De tycks av ngn anledning tycka att det är för dyrt och omständigt i Norge... haha.

Ivy said...

Hehe, du jag har ingen aning, men om jag klickar på egenskaper så står det videoklipp och 72MB. Vi har ingen riktig videokamera utan filmar med vanliga digin.

Fröken här går omkring med telefonen och pratar, rum till rum och letar katter för hon vill att de ska prata i telefon också...

Tråkigt med VAB (eller mysigt eg ;-) men mindre kul för Bemi) är det tänderna igen?