Monday, August 17, 2009

Sjuk kille

Ja, så var det dags att vara hemma med en sjuk Benjamin. Han blev förkyld redan förra veckan efter 3 dagar på dagis. Idag ringde dagis mig vid lunch och sa att Mr Feber hade dykt upp. De la honom så han fick sova lite för det trots allt lite tid för mig att ta mig hem Svedala.


Det var en ynklig liten kille jag hämtade som ville bli buren hela tiden. Och han har fortsatt vara ganska påverkad av sin feber, vilket är ovanligt för honom. Det brukar vara full fart på honom. Han har bara velat sitta och mysa i soffan och titta på film. Nu ikväll hade han 38.5 i temp.


Bemi och jag blir hemma i morgon i alla fall. Jag har med mig datorn hem så jag får jobba lite hemifrån. Jag har några saker det är lite bråttom med. Men jag märker nu att jag måste ringa supporten när jag kommer tillbaka till jobb. Jag kommer inte åt mina egna dokument i min hemmakatalog. Jo vissa av dem och som tur är är det just dem jag behöver jobba med i morgon.

Idag ringde min goa hjärtläkare (jag har mailbombat honom med allt som har hänt i sommar). Idag var hans första dag tillbaka och då ringer han mig. DET kallar jag engagemang i sina patienter. Honom ska jag ha kvar som "min" läkare om jag så ska kämpa med näbbar och klor. Han är den bästa läkaren jag har stött på. Han ska ta kontakt med Lund och höra vad de sysslar med och var jag är i prioriteringen och pusha för att det ska hända något. Han förstod att jag haft en tuff sommar.

Efter operationen ska jag fortsätta gå till Mattias eftersom det är viktigt att de håller koll på mitt hjärta även sedan. Han visste inte så mycket om min sjukdom men han skulle läsa på. Han sa dock att han förstod att det var en ovanlig sjukdom, så fick jag det bekräftat igen. Ibland vill man inte vara ovanlig...

2 comments:

Veronica said...

Hej.

jag pratade med min smbo som pratade med någon på region skåne där han sitter som har hand om.. vårdgarantin.. man skall kräva en tid så fort som möjligt och tid skall man få inom 3 månader.. och man kan tydligen oberopa vårdgarantin direkt.. man skall inte vänta i 3 månader.

Så nu skall jag med på dom.
kram

Ivy said...

Kram till er två Hanna. Och ja, du är speciell, väldigt speciell och uinderbar och stark!