Friday, August 14, 2009

Folkets park och getingar

Idag har Bemi och jag varit lediga eftersom dagis har studiedag. Vi fixade lite här hemma på förmiddagen och åkte sedan in till Folkets park. Vi gick runt en sväng och åkte lite karuseller och sedan anslöt sig pappa puh som har gångavstånd till Folkets park från sitt jobb.

Bemi gillar verkligen att åka karuseller och åkte upp hela biljettkartan på 14 biljetter. Malmö Festivalen öppnar idag också och barnområdet är bland annat i Folkets park men jag tyckte inte man märkt mycket av det.

När vi fikade korv (och jag tog en iskaffe) var det givetvis en dum geting framme och stack Bemi i fingret. Lilla hjärtat! Jag vet ju och minns allt för väl hur fruktansvärt ont det gör. Men han är tapper. Det har kommit några "Aj satan" och det är befogat att säga när man blivit stucken. Annars bannar vi han lite när han svär men har man så ont så får man ta i med diverse mindre lämpliga ord. Det har svullnat upp lite men nu hemma har han fått lite ipren och ett alsolomslag så hoppas vi på att det hjälper.

Bemi åker motorcykel.



Sötaste, tappraste killen.



Pappa pch Bemi åker veteranbilar.



Varför duschade jag Bemi i morse? Han blötade inte bara håret som man kan se här på bilden, han sprang rätt in under en blomma som det forsade vatten ifrån. Resultat? Plaskvåt Bemi men det torkade igen...




Lycklig Bemi leker med vatten. (Innan getingsticket)




Pilen visar var lilla fingret är svullet.

No comments: