Wednesday, August 19, 2009

Roliga kommentarer

Det börjar poppa ut små roliga kommentarer från Bemis mun. Under sommaren har han sagt så roliga saker och jag försöker att få ner dem i en bok för att minnas längre fram.

Igår sa han att han skulle "Hota mamma i tunnan" (hota - skånska för kasta). Då sa jag att sopgubben ju skulle komma som igår och då skulle han ta mamma med sig. Då förstod han vidden av vad han sa och resten av dagen gick han och sa att han ville ha mamma här hos sig :o)

Härom veckan när vi låg och mös i sängen, Roger sov bredvid, sa han plötsligt "Mamma, titta på TV. Pappa snaaaarkar." Underförstått att han inte ville vara kvar i sovrummet.

Vi har lärt honom att han bor i Svedala. När vi var på semester frågade vi honom igen var han bor och han svarade Svedala. Sedan sa han: "Aje och Jenny bor i Svedala". Nä, sa Roger. De bor i Vellinge. "I Nonnenen" svarade busungen då. Nonne är hans ord för välling, så han kopplade orten Vellinge med sin välling.

I lördags när jag bakade en äpplekaka höll Bemi på och lekte med vattnet i vasken under tiden. Efter en stund började han fylla på vattenflaskorna som vi brukar ha i kylen för att alltid ha kallt vatten i kylen. Jag sa att han var duktig som hjälpte mamma, då svarade han: "Jag hjälper dig, för du har ont i armen (axeln)."

Sötnos!!

1 comment:

Ivy said...

De har blivit så stora nu våra bebisar, och allt möjligt bara tumlar ur munnen på dem!


http://emelieohlsson.blogg.se/

Lite olika bröllops- och kärleksbilder att bläddra bland :)