Friday, August 28, 2009

Nu händer det plötsligt saker

Ibland ska man vara en jobbig patient...

Nu vips, händer det hur mycket som helst som gör mig lite omtumlad. Min läkare ringde mig först en gång. Han sa att han pratat med Lund och att de vill ha kompletterande EKG och 48 timmars bandspelar-EKG för att läkaren ska kunna hitta rätt när han opererar. Och att det troligtvis blir operation i månadskiftet september/oktober, möjligtvis tidigare. Eh?! Helt plötsligt. Men jag tror att jag har min läkare att tacka för denna snabba förändring och kanske spelar min muskelsjukdom in... (man ska väl ha nytta av den till något när den annars bara är till problem).

Sedan ringde han 5 minuter senare. 11.30 idag ska jag koppla på bandspelar-EKGt så jag ska vara uppkopplad hela helgen :o( Vår barnfria helg. Nåja, allt för att få operationen gjord och jag har fått direktiv av min läkare att ta det lugnt i helgen för att få så mycket VES (ventrikulära extraslag) som möjligt registrerade på bandspelaren. Mao ska jag sitta stilla mycket.

Har jag en superbra läkare eller har jag? Han ska definitivt få en blomma eller en chokladask när operationen är gjord!!

1 comment:

Ivy said...

Vad kul att saker och ting har kommit igång! Å din läkare verkar vara superduper - def. en stor blomma och choklad till honom sen :)

Ni kan ha en skön, barnfri helg - mycket mys och återhämtning!

Kram!