Monday, August 31, 2009

48 timmar uppkopplade - check

Ja, så kan jag bocka av mitt 48-timmars EKG nu. Plockade av elektroderna och sladdarna igår. Ska lämna in dosan i morgon så får jag se om jag får någon återkoppling. Där bör vara en del extraslag registrerade om man säger så... Där var ju å andra sidan en del redan på det vanliga EKG:t som de tog i fredags också... Men det är skönt att vara sladdlös igen för det är ganska bökigt och obekvämt.

Idag har jag dock varit hos "vanlig" doktor och fått kortisonsprutor i axeln igen. Det kom tillbaka för fem veckor sedan och nu de senaste 2 veckorna har jag haft grymt ont. Det gick inte längre. Men nu har jag ännu mer ont, kortisonet verkar nu och gör så in i *pip* ont. Kan knappt använda höger arm :o( Men det blir ju bättre. Nu måste det till en förbättring av min arbetsmiljö/sittställning på jobb.

Får se dock om det går att jobba i morgon. Jag får åka dit och testa. Datorn måste fixas för helt plötsligt har mitt viktigaste program slutat funka och jag är helt handikappad utan det. Och jag kommer inte åt mina mappar hemifrån fast vi betalar dyra pengar (jobbet betalar) för att jag ska kunna komma åt mina mappar och mail hemifrån. Det har strulat ända sedan vi fick nya jobbdatorer.

1 comment:

Ivy said...

Uff så trist att du måste ta kortison sprutor igen, men kanske det är nåt mer underliggande - før det verkar som om värken kom tillbaka efter att förra kortison omgången började avta?

Har du kollat så att det inte är nåt slitage som måste behandlas m massage/rehabiliteras? Blir orolig o kanske i onödan - tänker bara på mina problem och hoppas att du slipper.

På jobber har jag mouse trap, denna back up stol (som är en guda gåva)
http://www.bodybusiness.no/sider/backup.html
samt en sk. t-stol: http://www.benytt.se/images/IMG_2733%20(Small).jpg Så jag växlar mellan dessa två samt står.

Alla har höj- och sänkbara bord osv.