Sunday, December 28, 2008

Julen i bilder

Nu har även Roger åkt på halsfluss men han är på bättringsvägen igen med hjäp av lite meducin. Sjuka familjen är vi. Hoppas detta inte ska vara en tradition för julfirandet hos oss i huset... Bemi verkar *peppar, peppar* ha klarat sig. Jag känner mig nästan helt bra, lite seg och slö i kroppen men det är väl inte konstigt när man inte ätit ordentligt på flera dagar och inte sovit bra på en vecka. Alla andra går upp i vikt under julen, Hanna skaffar sig halsfluss och går ner i vikt i stället :o(

Pga sjukdom har vi inte tagit så mycket bilder i jul. Några kommer dock här och några är tagna av min pappa.



Lilla familjen. Här har jag nog bara en 39 graders feber... Ibland har man nytta av att man var Dramaten-stjärna som liten. "Put on a happy face..."



Vad är det för en konstig gubbe som kommer? Han pratar precis som gamlemormor Ethel med en brytning på finska... (det var farmor som var tomte och hon lät precis som sin mor....)



Bemi blev inte charmad av tomten. Han ser snarast lite rädd ut.




Julgran med kulor....




Mina jultomtar och änglar.




Bemi bygger torn



Han fick en arbetsbänk med såg, borrmaskin och annat. Skyddsglasögonen var skojiga.




Och denna går varm här hemma. Så pass varm att pappa redan har fått ta fram silvertejpen och laga den två gånger... (den är Bemis alltså....)



Och denna hör till dammsugaren...

Fler bilder på julklappar kommer vartefter som han leker med dem och jag råkar ha kameran framme.
I fredags köpte jag mig en julklapp - en fotoskrivare. Gissa om den har gått varm? Skriver ut unerbart fina foton! Här ska printas ut foton till tavlor nu... och till pyssel.
Och idag köpte Roger sig en julklapp - ett playstation 2 med Buzz till. Vi har testat och spelat Buzz i kväll och det är sååå skoj. En given hit på nyår.

1 comment:

Beatrice said...

Hörde att R ville ha sing star. Var beredd med Benjamins hörselskydd så du får behålla din hörsel. Du vet, vi är ju en ung generation som ska ha den kvar i många år än. GOTT NYTT ÅR på er alla.