Thursday, December 25, 2008

Internet krånglar

Nu är vi mitt uppe i julen och borde inte ha tid till surfning - tur då att bredbandet krånglar, eller nåt. Vi har försökt installera trådlöst nätverk men det vill sig inte riktigt. Vi får ta det sen. Just nu sitter jag uppkopplad på min jobbdator...

Jag har åkt på den värsta halsflussen jag någonsin haft. Har knappt sovit på tre nätter. Har inte kunnat äta på 2 dagar men det börjar lätta nu med hjälp av penicillinen. Åkte till jourläkaren i tisdags kväll och fick höra att halsen såg hemsk ut och hade 40 graders feber. Och jag som var rädd att de skulle skicka hem mig. Som regel säger de ju att det måste gå tre dagar innan halsprovet visar bakterier (halsfluss) men tydligen var jag undantaget från regeln för jag hade bara haft ont i en dag när jag var där nere. Nu har dock Roger feber och ont i halsen....

Julafton gick bra med hjälp av Arne och gamlefarmor Ruth. Liiite, liiite av julmaten fick jag ner. Huvudsaken igår var att Bemi hade en bra julafton och han verkar nöjd. Han fick jättemånga och fina paket.

Idag är det svensk julmat på menyn och samma gäster som igår.

I morgon hoppas jag på rean....

Bilder kommer när vi fått igång nätverket!

No comments: