Friday, December 19, 2008

Sverige-Tjeckien

Igår var det landskamp i ishockey i Malmö Arena, Sverige-Tjeckien. Vi hoppades alla på en spännande match med många mål från Sveriges sida. Öhum, vi har kommit fram till att det Malmö Arena behöver är påven himself som utövar lite demonutdrivning samt en saneringsfirma som rensar bort all skit. För det måste sitta i arenan, två skilda lag kan inte prestera lika undermåligt av en slump.

Sverige förlorade med 2-6. Pinsamt! De blev totalt överkörda i de två första perioderna. I tredje tände de till lite. Men det räckte inte. Det var precis som om det var Malmöspelarna som fått på sig Tre kronors tröjor. Lika usla var Tre kronor igår.

Men det var spännande att vara på landskamp ändå, det är ju inte var dag man ser Tre kronor live. I april är det dags igen, i Malmö Arena. Jag fick även veta att det är LG Hockey Games den 5-8 februari, så gissa vem som kommer vara hockeyänka då?!

Nationalsånger

Jag hade min plats på första raden. Denna bilden är tagen med min mobil under uppvärmingen, så ni kan ju själva tänka er hur nära isen jag faktiskt satt. I andra perioden flyttade jag dock på mig för idiotkärringen bredvid satt och hängde på sargen så jag såg knappt halva planen - huvudsaken kärringen såg...


1 comment:

Anonymous said...

Kul att ni satt så nära :) Vi hade norska soffplatser till matchen ;)