Friday, December 5, 2008

Julfest med jobbet

Igår var jag på julfest med jobbet, på Glasklart i Malmö. Vi åt jättegod julbuffé och såg en show med Fredrik Kempe, ThreeD samt luftakrobaterna Anna och Jimmy från Talang 2008. Showen var jättebra och det var imponerande att se Anna och Jimmy - där kan man tala om tillit till varandra. Det gäller att inte ha en dålig dag eller att vara osams innan man går upp på scen!

Dock hände en sak som gav en negativ stämpel på kvällen. Jag stod och pratade med killen som var ansvarig för ljud och ljus (känner honom från hockeyn där de skött musiken och ljuset i alla år som jag varit aktiv). Plötsligt blir det kallt på ryggen och jag hör världens brak. En servitör tappar en bricka full med glas, precis bakom ryggen på mig och jag får all vätska över ryggen...

Han försvann fort och bad inte ens om ursäkt! Det var glas överallt (det var inte den lilla brickan med glas) och jag fick ta mig ut på toa för att kolla hur illa det var. Hela ryggen på min kofta blev blöt och full med fläckar från rödvin, coca-cola, öl, snaps och det läckte igenom in på blusen, bh:n, rann ner på kjolen och på mina nya stövlar :o(

Jag haffade en servitris när jag kom ut och fick prata med en ansvarig. De står för kemtvätten. Inget erbjudande om middag som kompensation eller något. Men jag ser hellre att mina kläder blir rena än inget alls.

Detta hände precis innan showen skulle börja. Så jag fick sitta genom showen och lukta som ett större systembolag. Jag som bara druckit välkomstdrinken och sedan bara druckit läsk och vatten resten av kvällen.... :o(

Jag ska lämna in kläderna i morgon till kemtvätten och sedan åka med kvittot till Glasklart och få ersättningen. Man kan ju alltid hoppas på att de då tar sitt förnuft till fånga och erbjuder något mer.

Tråkig stämpel dock på en kväll som faktiskt började jättebra.

Idag ska jag gå hem tidigt från jobb. Somnade först kl 2 (la mig strax efter 23) och vaknade kl 5. 3 timmars sömn är lite lite. Så jag hoppas kunna sova en stund i eftermiddag när jag kommer hem....

No comments: