Saturday, December 6, 2008

Pepparkakor

Idag har jag och Bemi bakat pepparkakor. Det var år och dar sedan jag gjorde det. Bemi var med mig och bakade i ca 40 minuter sedan orkade han inte mer utan valde att leka med sna duplo medan jag bakade klart.

Resten av dagen har gått åt till fiffel i källaren. Än återstår en hel del lådor dock.... Men de flesta lådorna har fått flytta ut i verkstaden så länge inför julfirandet som vi nog ska ha i gillestugan (om vi inte lyckas få plats med alla i vardagsrummet).

I morgon är det julklappshandling på schemat. En av Rogers systersöner ska med och handla upp sina klädpengar som de får varje år av släkten. En tradition vi har. Men i år ska bara en av bröderna Lövgren med (de är 3). Jag ska försöka bli klar med mina julklappar med.

Bemi i full gång.

Pepparkaksformen som låg i Bemis avdentskalender.

Resultatet



Här övas det på julsånger.

No comments: