Tuesday, June 3, 2008

Skattepengarna is in da house

Idag trillade skattepengarna in på mitt konto. Inte jättemycket pengar men ett tacksamt tillskott till kassan. Satte med en gång undan större delen av beloppet till sparkontot. Det kommer väl naggas lite av det - lite nya sommarkläder, skor till familjen och lite så. Men vill inte ha allt stående på VISA-kontot.

Jag slog förmodligen i ett revben när jag trillade förra veckan plus att Bemi sparkade mig i bröstet häromdagen (kom jag på senare). Jag har haft jätteont i bröstet när jag andas och rör mig sedan i fredags. Och det blir bara värre. Jag pratade med sjukvårdsrådgivningen och tydligen brukar det accelerera och göra mer ont efter ca 1 vecka. Men rådet var smärtstillande, läkarna gör ändå inget. Får väl se om det går över.

Jag är dessutom grymt trött. Håller på att sitta och somna här på mitt kontor. Jag överväger starkt att gå hem om en liten stund och hämta Bemi lite tidigare. Ingen mening att sitta här och somna...

1 comment:

Ivy said...

Kul att ni fått era skattepengar! Jag fick tillbaka en bra summa men Andreas ska betala desto mer! *grrrr*

iaf, Louisa behöver inte så mycket sömn, hon började inte sova på dagtid förrän hon kom upp i 8 månaders åldern (alltså mer än 30 min). Innan dess räckte en eller två kvarters omgångar på dagen och sedan sen läggning... Energy bunny liksom... :) Men Nu sover hon väldigt bra på natten då, även om hon är sliten fraåt 18-tiden.