Wednesday, June 11, 2008

Roger = försäljare

Hehe, Roger har som jag skrev tidigare haft med mina smycken och kort på jobb. Nu är där inga kort kvar. Han har sålt slut på alla.... Jag tror där var 30 från början, Jenny köpte 4 så han har nog sålt 25-26 stycken!!

Och smycken har han sålt ännu fler av. En kollega skulle köpa sommarpresenter till dagisfröknarna och hade köpt 8 armband!!!!

Jag beställde ett nytt alfabet till min Quickutz idag, metro skinni mini blev det och det var i rätt tid eftersom det numera är ett "retired" alfabet - det kommer inte att tillverkas mera. Trots det så är där mycket pengar över att shoppa pysselsaker för, tjoho! Jag kan fylla på lagret så att jag kan göra fler kort. De ville se lite höst och vinterkort nästa gång på Rogers jobb. Ja, det blir väl i augusti.

Pratade med Bemis läkare i Trelleborg idag. Röntgen av lungor var ok och likaså allergiproverna. Troligtvis pekar det på förkylningsastma. Han ska kalla oss till hösten igen när det är förkylningstider igen. Vi har ju satt ut medicinen nu eftersom Bemi är mycket bättre i sin andning. Dock ska vårdcentralen göra en koll på bemis öron i augusti. Bemi hade lock för öronen när vi var i Trelleborg och det måste kollas upp. Så det kan vara orsaken att vi måste tjata på Bemi, han hör dåligt just nu pga sina öron. Jag har själv börjat fundera lite på hans tal, tycker det är lite påverkat. Så vi får se vad de säger i augusti.

Nu är det fika här och sedan hemgång.

2 comments:

Anonymous said...

Kanske dags för Roger att sadla om till försäljare. Men det krävs nog inte allt för mycket säljtalanger för att sälja dina vackra smycken och kort. Som sagt, det är tur att du inte har dem framme alltid när vi är där, jag hade blivit ruinerad (fast det är ju pengar in för er och det är ju bra!) :)

Anonymous said...

Perfekt att ha en återförsäljare i familjen! :)

Haha, bild på mig... i bikini... på bloggen... I don't think so. På de flesta Thailands bilder håller jag Louisa strategiskt placerad thi hi.

Det har varit mkt på jobbet och sånt denna vecka som jag inte vill skriva så mkt om i vår blogg - nackdelen när ens chef har adressen ;) Det kan ju misstolkas en hel del, för jag trivs i grund och botten... men vissa grundläggande brister finns där sen länge i "miljön" som jag tycker ska bort.

Så jag längtar verkligen, verkligen till lördag.