Wednesday, June 25, 2008

2 dagar kvar...

....att jobba förutom denna dagen då. Behöver jag tillägga att jag längtar? Är så förbannat trött på detta jobbet och vill bara vara ledig ett tag nu.

Idag ska jag ut och äta lunch med några här från jobb. Vi ska till en underbar pastarestaurang. Meningen var att Roger och jag skulle gå och äta lunch där en dag nu när han är ledig, nu innan jag slutar jobba men som vanligt finns inte tiden till sånt. Han är fullbokad, som vanligt, fast han är ledig. Vi går aldig ut och äter tillsammans numera. Vi går ut och äter med alla andra (kompisar, jobb, släkten...) men inte bara med varandra...

På lördag fyller jag år, tjoho. Eller ja. Det är väl egentligen inget att fira, ett år äldre. Ett år närmre pensioneringen. Vad annat har man att vänta på/se fram emot? Vad spelar åren för roll numera? Negativ? Jag? Näää. Har en dålig dag möjligtvis.

Vi ska i alla fall grilla på lördag och det blir med all säkerhet de goda vitlökspotatisen till. Vad det blir för sås vet jag inte ännu. Jag är bara trött på de som vi brukar ha så jag ska försöka hitta recept på någon annan. Kanske skulle ta och göra lite kall hemmagjord bearnaisesås, det brukar vi inte ha så ofta just för att den tar lite tid att göra... Men jag vill nog ha någon mer sås. Får bara se när vi/jag ska hinna fixa allt... Men det löser sig väl.

Sedan blir det bara tårta till kaffet. Ingen annan kaka. Det räcker. Ska testa att göra en tårta med vit tobleronegrädde och jordgubbar. Får se hur det blir.

No comments: