Tuesday, June 10, 2008

Avslutningar

Min underbara lilla son som spexade i helgen när vi satt i uterummet och åt kvällsmat.
Många avslutningar just nu. Igår var det sommaravslutning på dagis, vi föräldrar kom dit och grillade, pratade och överlämnade blommor till personalen. Ett trevligt sätt att umgås och lära känna varandra annat än vid hämtning och lämning. Det var många föräldrar som kommenterade att Benjamin alltid är så glad, att det är så härligt att se hans glada ansikte varje dag. Då växer man lite som mamma. Att han sedan kan ha världens humör hemma, det kan kvitta i sådana stunder.

Idag var det avslutning med hockeyn. Picknick och brännboll i Pildammarna. Benjamin och jag var med som hejaklack eller nåt. Farfar var också med och fick vara barnvakt så att jag kunde leka lite med min kamera. Idag var det lite andra förutsättningar så jag kunde testa kameran och vad den går för. Lyckades få en del rätt bra rörelsebilder. Bilderna kan ses nedan. Med tanke på hur uselt vädret har varit innan idag klarnade det upp fint och det blev en härlig sommarkväll. Benjamin njöt av att vara bland folk och spexade som vanligt.

På fredag har Roger avslutning i skolan och sen jobbar han bara 2 dagar nästa vecka sedan har mina pojkar sommarlov! Om 2½ vecka börjar min semester!!!!!

Roger har haft med mina kort och smycken på jobb och sålt. Och där har jag min trogna kundkrets. Hehe. Jag har fått in en del monetas och fått en del beröm för mina kort. Sånt behöver man, både monetas och beröm, hehe. Så, jag har shoppat några nya stämplar så att jag kan göra fler kort och sedan ska jag använda pengarna till lite nya pysselsaker.

Jag tror tom att jag ska gå upp och pyssla lite ikväll. Kanske kan få sålt lite till innan sommaren.

Magnus vilar lite på sin runda runt banan...



Pappa Puh springer!!! Nästan lika sällsynt som att se Mamma Muh springa....


Magnus kutar. Kameran hänger med ganska bra.


Benjamin och farfar poserar. Jag älskar färgerna och ljuset som kameran återger.


Carl Söderberg, (fd?) spelare i Malmö Redhawks. Gillar verkligen denna bilden. Det är liv i den och den är skarp. Calle sprang fort dessutom och ändå lyckas kameran (och jag) ta en bra bild.


Jenny, press- och informationsansvarig i Malmö Redhawks.

No comments: