Sunday, June 29, 2008

Födelsedagen avklarad

Så var man ett år äldre och jag har överlevt denna gången också. Kalaset var lyckat, all mat gick åt och tårtorna (med mosade jordgubbar och vit chokladgrädde som fyllning och grädde och jordgubbar som garnering) gick åt som smör i solen.

Jag fick underbara presenter som var HELT i min smak och HELT efter min önskelista. *jippi* Av Roger, Jenny & Andreas, Sussi med familj, Rogers föräldrar och Rogers farmor fick jag ett nytt objektiv till min kamera, ett 55-200 mm (se önskelistan för mer detaljer...) och av min goa pappa fick jag ett pysselpaket med saker som han beställt från min önskelista hos Scrapaddcited. Kan det bli bättre? Pysselsaker och nytt objektiv - sakerna går liksom hand i hand! Detta var nog bland de bästa presenterna jag någonsin har fått. Sedan fick jag även bonuspresent av Jenny och Andreas, ett coolt grytunderlägg och blommor av pappa och av Rogers föräldrar.

I morgon blir det en tur till kamerabutiken för att köpa ett uv-filter till objektivet och så småningom kanske även ett polarisationsfilter. Och jag behöver nog en riktig kameraväska nu när jag har två objektiv jag alltid vill ha med mig. De kompletterar varandra liksom. Jag har mailat Mediamarkt för prisuppgift på en Crumpler-väska.

Idag var vi hos familjen Sellbjer i deras nya hus. Familjen Armins var också där och eftermiddagen bjöd på möjligheter att testa nya objektivet och ME LIKE. Jag fick några suveräna bilder på tvillingarna och på Hannes men eftersom jag inte frågat om tillstånd att lägga ut bilderna här vill jag inte göra det även om de är sååååå himla bra... Så, jag bjuder på några bilder på Bemi från dagen istället här lite längre ner.

Vi har, förutom underbara fotomöjligheter, haft en trevlig eftermiddag/kväll med god matoch trevligt sällskap. Tack Anden och Lotta!!

Benjamin har lagt sig till med en god vana, han sover till över 8 på morgonen. We like!! Att jämföra med när han vaknade vid 6....

Nu ska jag sätta mig och pyssla lite...

Söt som vanligt!


Favvo - traktor!!


Bemi cyklar

No comments: