Thursday, May 1, 2008

Valborg

Igår var vi hos Sara, en i BB-maffian, i Lund och firade Valborg. Bilder kommer senare.
Det var en jättetrevlig kväll och Bemi höll låda fram till kl 22!! Det var så härligt att se Bemi, Caisa och Fannie leka tillsammans. Caisa och Bemi är ju jämngamla (eller snarare exakt lika gamla eftersom de är födda på samma dag) och Fannie är 4 år äldre.

Det blev dock en decimerad styrka hos Sara. En av BB-mammorna förlorade sin mamma natten till måndagen. Av förklarliga skäl orkade hon inte fira Valborg. Det gör så ont i mig att hon ska behöva gå igenom allt det sorgliga och jobbiga. Jag vet ju allt för väl vad hon går igenom, kanske inte helt - den ena situationen är inte den andra lik. Men förlusten av en mor, vad det innebär känslomässigt - det vet jag ju. Alla mina tankar går till henne och hennes lilla goa dotter som förlorat sin mormor allt för tidigt.

Bemi och jag var i stan och handlade igår. Det blev mycket kläder till Bemi men så behövde han också kortärmat att ha på dagis. Det blev tom lite kläder till mig, så brukar det vara när jag inte letar efter kläder till mig själv så hittar jag. 3 tröjor och en kjol blev det. Men jag tappade lite lusten när jag fick det sorgliga beskedet ovan mitt under vår shoppingtur.

Bemi gillade i alla fall att gå och handla och han var så snäll hela tiden. Han hade en riktig toppen dag igår och fortsatte den i morse med att sova till kl 9!!! Det uppskattades av mamma och pappa!!

I morgon drar vi till Tyskland, får se om jag tar med kameran då eller om den får stanna hemma.

No comments: