Friday, May 30, 2008

Trött i benen

Igår hade jobbet personaldag i Danmark. Vi åkte Öresund runt. Upp till Helsingborg, båten över, tåg till Skotterup där vi intog morgenmad med lax, ljuvlig äggröra, korv, bacon, ost, skinka, bröd, wienerbröd, fruktsallad med råkräm. Sedan tåget vidare till Humlebäck och Louisiana och en utställning med Cezanne och Giacometti. Lite relax i parken vid Louisiana och något kallt att dricka innan vi tog tåget till Köpenhamn och lite strosande på Ströget och lite dricka på Rådhusplatsen innan vi gick in på Tivoli för en superb kvällsmat bestående av oxfilé med potatisbakelse och smarrig sås. På det en dessert av rabarber i olika former (sorbet, paj, inkokta och rabarberchips). Lagom rullande tog vi tåget hem 20.20 och jag var till slut hemma strax efter kl 22.

Det var verkligen en heldag. Totalt gick jag 18 000 steg vilket är ca 1½ mil!! Jag har ont i diverse muskler idag och mina knän är blåa och ganska ömma. Men jag överlever. Det är fredag och snart helg. Jag kommer gå hem tidigt idag och följa med Roger och handla. Vi ska köpa lite god frukt och göra fruktsallad. Mums! Sen ska vi grilla. Ännu mera mums! Och så ska jag mysa massor med min lilla prins som jag inte sett sedan igår morse :(

Nu ska jag jobba lite innan det är dags för lunch och sedan hemgång.

1 comment:

Ivy said...

Hej Hanna, så tråkigt att du ramlade häromdagen :( Jag førstår ju till viss del hur det är att inte vara fullt fungerade - whiplash skadan har också sina spår, även om de inte är lika allvarliga som dina symptom. Lite typiskt att det hände ute bland folk också, då blir det ännu mer hemskt att uppleva.

Tack för inlägget idag, Vicke och Louisa kommer väldigt bra överens så det är kul att hon har en kompis som hon gillar så mkt. En sak jag uppskattar med en storstad är just att det alltid händer saker -för vuxna och för barn!

Stor kram till dig, och jag ær glad att du føljde med till Danmark och orkade! Vila upp dig ordentligt nu, ktaaaaam.